“Radioul traditional incepe sa fie rapid inclus intr-un sector nou, mai vast, numit «audio»”, a declarat Ben Macklin, senior analyst al publicatiei eMarketer si autor al studiului intitulat “Radio Trends: On Air and Online”.

Un bun indicator al schimbarii este publicitatea. “Putini factori sunt mai importanti in analiza tendintelor in mass-media decat urmarirea traseului dolarilor publicitari”, a declarat Macklin.

Potrivit studiului, pana in anul 2008 bugetele publicitare din online le vor depasi, pentru prima oara in istorie, pe cele din radio pe piata din SUA. Astfel, investitiile americanilor in publicitatea online vor ajunge la 28,2 miliarde de dolari in 2008, comparate cu cele din radio, care vor totaliza doar 21 de miliarde de dolari.

Citeste si:

Anul trecut, in online s-au investit doar 16,9 miliarde de dolari, in timp ce publicitatea la radio s-a ridicat la 20,1 miliarde de dolari.

Cu toate acestea, audienta radioului clasic este inca imensa. Potrivit studiului realizat de compania Bridge Ratings, radioul traditional cumuleaza o audienta saptamanala de aproape 283 de milioane de americani. Radioul prin Internet atrage 29 de milioane de ascultatori, urmat de cel prin satelit, cu 13,6 milioane. Codasul este radioul de inalta definitie, care are doar 0,3 milioane de fani.

Cu toate acestea, cercetatorii arata ca radioul traditional isi pierde din importanta in viata oamenilor. Adultii americani petrec tot mai mult timp pe Internet sau in fata televizorului, in detrimentul radioului. Astfel, persoanele intre 18 si 31 de ani petrec in medie 3,28 ore pe Internet, 2,73 ore la TV si doar 1,79 ore ascultand radioul. Americanii intre 32 si 41 de ani stau in medie trei ore pe Internet, 2,63 ore in fata televizorului si 1,88 ore la radio. Cei mai fideli ascultatori de radio raman persoanele intre 42 si 62 de ani, cu o medie de 1,93 de ore pe zi. Aceeasi categorie de varsta petrece 2,83 ore in compania televizorului si doar 2,69 ore pe Internet.