Grupul lui Martin a raportat, la sfarsitul saptamanii trecute, rezultate financiare sub asteptari pentru al treilea trimestru al anului. Totodata, veniturile incasate de divizia de PR a grupului au crescut cu 11%, atingand valoarea de 157,3 milioane de lire sterline si devenind astfel una dintre cele mai profitabile divizii ale companiei. “Este neobisnuit ca PR-ul sa fie atat de puternic in aceasta perioada a anului, iar asta are legatura directa cu retelele de socializare online si cu Web-ul”, a declarat Sorrel. “Retelele sociale subliniaza importanta publicitatii de factura editoriala”.

Utilizatorii retelelor sociale obisnuiesc sa isi recomande unul altuia lucruri care ii intereseaza, fapt care a stimulat atentia oamenilor asupra importantei relatiilor publice. Potrivit lui Sorrel, interesul crescand al companiilor de a deveni subiecte de stiri reflecta apetitul utilizatorilor pentru informatie provenita din surse aparent “independente”. Folosirea unei agentii de PR care sa asigure prezenta companiilor in cat mai multe subiecte de presa ajuta brandurile sa treaca de reticenta tipica pe care consumatorii o afiseaza fata de reclamele obisnuite.

“Oamenii care intra pe aceste site-uri nu vor sa fie cumparati si nici bombardati cu publicitate. Ei prefera sa se informeze din surse aparent obiective, iar apoi sa faca schimb de informatie cu ceilalti utilizatori”, a spus Sorrel.. De asemenea PR-ul pare, in linii generale, o forma de promovare mai ieftina decat celelalte, fapt care ii atrage pe corporatisti.

Citeste si:

WPP este al doilea cel mai mare grup de publicitate din lume. Per total, veniturile inregistrate in al treilea trimestru al anului au crescut cu 5%, pana la 1,48 miliarde de lire sterline. Cu toate acestea, cresterea s-a situat sub asteptarile analistilor, care prevazusera un procent de 5,5%, potrivit unui sondaj realizat de Reuters.

In ceea ce priveste industria advertisingului in general, WPP zugraveste o imagine optimista. Astfel, veniturile agentiilor de publicitate vor fi umflate anul viitor de alagerile prezidentiale americane, de Jocurile Olimpice de la Beijing si, nu in ultimul rand, de Campionatul European de fotbal. Totodata, specialistii grupului considera ca prbusirea pietei de credite nu va duce la o scadere drastica in obiceiurile de consum ale oamenilor.