Aceasta concluzie se bazeaza pe o crestere de 31% a publicitatii online in 2008, comparativ cu cresterea publicitatii TV, de doar 1% pe an.

Group M estimeaza ca publicitatea online in Marea Britanie va atinge in 2009 valoarea de 3,4 miliarde de lire sterline. Dintre acestia, 65% vor proveni din cautarile online. Cifra propusa de Group M depaseste usor estimarile facute in prealabil de eMarketer – 3,24 miliarde de lire sterline. Daca se va dovedi ca cei de la eMarketer se afla mai aproape de adevar, atunci s-ar putea ca 2010 sa fie anul in care TV-ul isi pierde pozitia fruntasa in topul cheltuielilor publicitare.

Studiul asupra publicitatii online publicat in octombrie 2006 de catre Interactive Advertising Bureau a enuntat concluzii similare. IAB spunea ca Internetul atragea, in primul semestru al lui 2006, 10,5% din publicitatea britanica, in timp ce televiziunii ii reveneau 22,7% procente, iar presei nationale 11,4%.

Aceste procente confirma faptul ca Marea Britanie detine cea mai mare proportie a investitiilor online, dintre toate tarile din lume. La nivel global, online-ul atrage doar 5,8% din totalul investitiilor in publicitate, potrivit agentiei Zenith Optimedia.

Se stie, insa, ca intreg peisajul media britanic este atipic. De exemplu, segmentul de print este inca foarte sanatos. De asemenea, cresterea fulminanta a Internetului i-a incurajat pe advertiseri sa investeasca masiv in online. Rezultatele s-au ridicat la inaltimea asteptarilor, asa ca Internetul britanic se poate astepta la investitii chiar si mai mari in urmatorii ani.

Citeste si:

Dominatia televiziunii pe terenul publicitatii este mai putin pronuntata in Marea Britanie deoarece sistemul depinde aici intr-o mai mica masura de finantarile din publicitate, comparativ cu alte tari, cum ar fi SUA. BBC, cel mai urmarit canal de televiziune din Marea Britanie, a fost infiintat in regim de serviciu public si a beneficiat anual de o taxa de licenta (in 2007, taxa anuala era de 135,50 lire sterline pentru gospodariile cu un televizor color, respectiv de 45,50 lire sterline pentru televizoarele alb-negru ).

Pe de alta parte, canalele care supravietuiesc prin advertising, asa cum sunt analogicele ITV1, ITV2, Channel 4 si Channel Five, precum si operatorii de cablu si de satelit, s-au asigurat ca reclamele TV sa aiba o traditie indelungata. Fragmentarea din ultimii ani a audientelor TV din Marea Britanie este ingrijoratoare pentru jucatorii de pe piata TV, in conditiile in care televiziunea a fost mediul cel mai finantat, decenii de-a randul, incepand cu boom-ul publicitatii comerciale de dupa Al Doilea Razboi Mondial.

Raportul publicitate/continut in televiziunea britanica este mult mai scazut decat cel din Statele Unite. O ora obisnuita de program, in timpul zilei, va fi intrerupta in mod normal de maximum patru calupuri publicitare, fiecare cu cate cinci-sase spoturi. Cu toate acestea, televiziunea este cunoscuta ca fiind canalul care are cele mai puternice efecte asupra consumatorilor si adesea cel mai eficient pentru a transmite mesajele brandurilor.

In acest context, a fost destul de greu pentru gospodariile taditionale britanice sa se intoarca cu spatele la televizor. De fapt, britanicii nu parasesc televizorul in sensul propriu, cid oar reduc din importnta pe care i-o acorda, redirectionand-o spre Internet.