O rata de penetrare a Internetului ridicata, posibilitatea de a lucra cu companii locale mari si o piata extrem de atragatoare sunt cateva din motivele pentru care CareerBuilder a ales sa se dezvolte in Romania, a declarat, pentru Wall-Street, Lampros Latsaras (foto), unul dintre speakerii invitati la evenimentul RoNewMedia 2.0, organizat de compania de evaluare, consultanta si investitii new media F5 WebCorp.

“Am observat ca exista dificultati intrucat in unele tari oamenii nu sunt obisnuiti sa isi caute un loc de munca pe Internet. Vin din Grecia, si pot sa spun ca rata de penetrare a Internetului in Romania este mult mai mare decat in tara mea. Aici oamenii care cauta un loc de munca apeleaza frecvent la online, un lucru imbucurator pentru noi, deoarece nu intalnim o situatie similara in multe locuri in care activam”, spune Lampros Latsaras.

Folosind platforma internationala si in Romania, Latsaras considera ca tehnologia superioara reprezinta unul din avantajele site-ului de recrutare online pe care il conduce.

“Punem la dispozitia angajatorilor posibilitatea de a-si construi propriile site-uri de recrutare in cadrul CareerBuilder.com.ro. In plus, aceste companii pot utiliza gratis serviciul timp de un an. Pe de alta parte, incercam sa intelegem profilul candidatului roman, sa vedem cum poate gasi un job relevant. Observam astfel comportamentul sau, ce anume cauta, ce site-uri viziteaza, ce ziare sau reviste citeste, unde lucreaza, unde locuieste”, declara Latsaras.

Potrivit studiilor realizate de companie, 54% din candidati se orienteaza in alegerea unui loc de munca spre calitatea jobului, in timp ce 24% dintre acestia opteaza pentru oportunitatile de promovare.

Constient de existenta unei competitii stranse pe piata de recrutare online, Lampros Latsaras afirma ca planurile companiei vizeaza atingerea, in 2009, a locului 3 in topul celor mai importanti jucatori.

“Suntem lideri pe pietele din Statele Unite ale Americii si Marea Britanie. In India am devenit nr. 3 dupa 6 luni de la lansare. Avem in plan sa ne lansam in Australia si Africa. Incercam sa globalizam, sa facem relevanta aceasta afacere pentru oamenii din intreaga lume. Cea mai mare provocare pentru noi este ca oamenii sa inteleaga care este oferta noastra, cum o pot folosi”, explica reprezentantul CareerBuilder in Romania.

Liderul in recrutarea online din Romania este eJobs.ro, cu o medie de 500.000 de vizitatori pe saptamana si cu o baza de date de peste 1.500.000 de CV-uri. eJobs ocupa locul intai in topul site-urilor de profil din Europa de Est, este al patrulea site “non-English” din intreaga Europa si numarul 7 in lume.

Un alt competitor pentru CareerBuilder este site-ul de recrutare BestJobs, detinut de compania Netbridge Development. Lansat in anul 2000, site-ul cuprinde in baza de date peste 1 mil. de CV-uri si aproximativ 20.000 de companii active.

CareerBuilder este cel mai mare site de recrutare online din SUA, cu peste 23 de milioane de vizitatori unici pe luna si 1.5 mil. de joburi publicate lunar.

Piata de recrutare online, acelasi ritm de dezvoltare in urmatorii 5 ani

Citeste si:

In opinia lui Lampros Latsaras, segmentul de recrutare online va continua sa se dezvolte in urmatorii 5 ani intr-un ritm aproape asemanator cu cel de pana acum, in ciuda actualului context economic.

“Piata din Romania a cunoscut un «boom» in ultima perioada. Este criza financiara, inteleg aceasta situatie, oamenii asteapta sa vada ce se intampla, sunt alegeri, dar cred ca incepand din ianuarie 2009 lucrurile vor reincepe sa se miste in aproape acelasi ritm cu cel dinaintea crizei. Nu ma astept la acelasi ritm de dezvoltare, dar cel putin oamenii incep sa caute, dupa 10 ani de crestere a pietei de recrutare, in primul rand calitate, oportunitati si companii mari”, spune Latsaras.

Potrivit estimarilor companiei, piata de recrutare online locala a atins, in 2007, valoarea de 6,5 mil. euro, si va inregistra anul acesta o crestere de 30% comparativ cu anul trecut.

Acesta precizeaza ca industria de recrutare online din Romania nu se confrunta cu probleme, intrucat sunt foarte multe pozitii vacante care trebuie ocupate si multe proiecte in derulare.

“Un aspect care ar putea fi rezolvat are legatura cu faptul ca, in general, oamenii nu sunt ghidati corect catre joburi relevante. Recrutarea online ii poate ajuta, deoarece poate gasi elemente comune cu industria in care activeaza acea persoana sau cu interesele proprii notate intr-un CV”, crede oficialul CareerBuilder.

Pe de alta parte, compania a inceput sa primeasca si aplicatii de la romani care se afla in afara tarii si care doresc sa revina in Romania.

“Credem ca romanii care lucreaza afara se vor intoarce in cele din urma sa completeze pozitiile vacante pe piata locala. Au acumulat o experienta pe care o pot folosi aici, in tara lor”, considera Lampros Latsaras.

Recrutare online, o piata de 36 miliarde de euro in 2008

Valoarea pietei mondiale de recrutare online va atinge anul acesta 58 de miliarde de dolari (36 miliarde euro), potrivit unui studiu Borrell Associates. Mai mult, piata de joburi online va ajunge in 2012 la 73 de miliarde de dolari (45 miliarde euro).

Potrivit aceluiasi studiu, piata de publicitate pentru site-urile de recrutare a avut anul trecut valoarea de 522 de mil. dolari (327 mil. euro) si va atinge 10 miliarde de dolari (6,2 miliarde euro) in urmatorii patru ani.

O mare parte din aceste venituri se datoreaza si reclamelor video, au aratat specialistii Borrell. In mod concret, s-a demonstrat ca videoclipurile publicitare din mediul online, postate pe site-uri precum Monster, HotJobs si CareerBuilder au devenit deja populare in randul celor care fac recrutari. In plus, studiul releva faptul ca piata publicitara a videoclipurilor va fi tot mai mult exploatata, inclusiv pe partea de recrutari in mediul online.