“Ce vreau sa spun este ca indoor-ul ca si Internetul pentru 2009 pot fi alternative foarte bune pentru companii din punctul de vedere al eficientei si al costurilor mult mai mici pentru implementarea unor campanii. Valoric, piata ar putea ajunge undeva la 6,5-7 milioane de euro, aici incluzand atat panotajul indoor cat si suporturile tip plasma”, a declarat, pentru Wall-Street, Eduard Petrescu (foto).

In opinia acestuia, unul din spatiile de promovare preferate in publicitatea indoor va ramane si in 2009 liftul, daca vorbim de blocuri rezidentiale si cladiri de birouri. Atuurile acestui spatiu sunt captivitatea, repetativitatea si lipsa altor factori care sa perturbe perceperea mesajului publicitar, potrivit lui Petrescu. In plus, alte spatii indoor care asigura un trafic bun sunt holurile din facultati, cladiri de birouri sau cinematografele din mall-uri.

“Unul dintre avantajele pe care le ofera indoorul sta in impactul mare pe care il poate avea un print asupra unei persoane, nefiind aglomerarea de suporturi de pe outdoor sau multitudinea de canale tv pe care le tot invarti din telecomanda. Feedback-ul in multe cazuri este instant, adica in campanii derulate pe food delivery, turism, leisure sau promotii de diferite feluri, contactul dintre consumator si vanzator se petrece la telefon sau online cu printul in fata”, afirma directorul general Invent Media.

In ceea ce priveste domeniile cele mai cautate in 2009, Eduard Petrescu considera ca principalele campanii vor veni din zone precum FMCG, financiar-bancar, comunicatii si IT, auto si turism.

Pe de alta parte, Invent Media isi propune ca in 2009 sa isi dezvolte reteaua de locatii, urmand sa aloce in acest sens aproximativ 80.000 de euro.

“Vor fi surprize placute in 2009 pentru clientii nostri deja traditionali, dar si pentru cei care vor avea in vedere de acum inainte promovarea indoor. Intr-adevar se vorbeste foarte mult despre statul in expectativa, criza, stagnari, dar nu mai putin adevarat este ca intr-o perioada precum cea prin care trece Romania acum se ivesc si foarte multe oportunitati. Vom incerca sa profitam de aceste oportunitati si sa fim cat mai flexibili in ofertarea catre clienti”, declara Petrescu.

Citeste si:

Acesta estimeaza ca afacerile Invent Media vor inregistra o crestere de 30-50%, fata de anul 2008.

O strategie buna in cazul unei companii puternic afectate de criza, precum cele din sectorul auto sau imobiliar, ar fi sa comunice in continuare, sustine Eduard Petrescu.

“Criza obliga la solutii mai bune, la o atentie mai mare vizavi de masurarea eficientei, la lupta de supravietuire; practic nu prea mai e loc de mediocritate, de bugete cheltuite oricat si oricum pe medii care nu conduc la obtinerea rezultatelor scontate. Pentru multi, criza va fi privita ca o adevarata oportunitate, iar indoor-ul si online-ul sunt doua dintre mediile care ar trebui sa apuce cu ambele maini aceasta sansa”, spune Petrescu.

Invent Media este unul dintre principalii jucatori pe piata publicitatii in lift si indoor din Romania, operand impreuna cu partenerii sai peste 3.000 de lifturi la nivel national. Compania ofera trei tipuri de pachete de servicii-Home, Office si Mall.

Agentia a derulat campanii pentru clienti precum Allianz-Tiriac, Class, La Fantana, KFC, Pizza Hut, Jeep, Toshiba, Bosch, Mega Image, Kia, Ford, Hyundai, CSC Pharma, Marshal Turism.

Pe langa spatiul propriu zis pe care il inchiriaza, Invent Media ofera servicii integrate, de monitorizare, mentenanta si consultanta.