Totodata, 54% dintre cei intervievati au declarat ca ar impartasi altor consumatori informatii despre brand, precum cupoanele prin intermediul e-mail-ului si al social media.

„Desi studiul nu include piata din Romania sunt cateva tendinte care merita urmarite si la noi. Piata locala se canalizeaza intr-un mod mai degraba natural decat educat, in directia paid-earned-owned-media. Faza prin care trecem in prezent este insa focusata pe owned media si mai specific pentru online, pe social media, unde brandurile fac eforturi de a se integra si a deveni relevante pentru public”, spune Iuliana Stere, manager de media digitale in cadrul Initiative Romania.

Studiul a fost realizat de agentia de media Initiative pe baza discutiilor cu consumatori din Australia, China, Germania, Spania, Columbia, Thailanda,
Italia, Marea Britanie si SUA si vrea sa regandeasca strategiile de marketing in functie de o noua segmentare a canalelor de marketing: paid, earned
si owned media.

Citeste si:

Cele trei categorii sunt denumite astfel in functie de tipul de control pe care companiile il au asupra brandurilor: paid media - spatiu publicitar standard (cumparat la TV, print, online), earned media - spatiul comunicarii nu este controlat de brand, ci mai degraba de consumator (spre exemplu word of mouth, articolele din presa, testimonialele) si owned media - toate canalele prin care un brand comunica direct cu consumatorul, fara intermediari (spre exemplu pagina de internet a companiei).

Agentia de media Initiative este activa de 17 ani pe piata locala si face parte din grupul Lowe Romania.

Anul trecut, aceasta a avut o cifra de afaceri de circa 38 de milioane de euro, reprezentand in jur de 70% din cifra de afaceri a grupului din care mai fac parte agentiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris Bucuresti, HyperActive si Medic One.