Wall-Street.ro, pe langa analizele si interviurile exclusive cu oameni din industrie cu care v-am obisnuit, urmareste si tendintele internationale precum si declaratiile expertilor in comunicare pe canale social media. Multe dintre tendintele ce se dezvolta in afara tarii ajung, nu peste mult timp, si in Romania.

Cnet.com publica top tendinte in social media pe 2012.

1. Social networking-ul de pe terminale mobile continua sa creasca

Si acest lucru bucura, bineinteles, operatorii telecom din intreaga lume precum si pe unii producatori de telefoane – mai ales cei care “au prins valul” si au iesit in fata cu terminale inteligente versatile. In Romania, rata de penetrare a smartphone-urilor este inca redusa – doar opt din 100 de telefoane fiind smartphone-uri, conform unui studiu GfK realizat in noiembrie 2011.

Acest lucru inseamna un potential ridicat de dezvoltare pe acest segment. In SUA, majoritatea consumatorilor vor avea smartphone-uri (in prezent circa 44% din populatie detine un telefon inteligent, conform Nielsen).

Smartphone-urile stiu unde te afli, cine iti sunt prietenii, cine se afla in apropierea ta si, in curand, vor sti si ce cumperi.

Facebook ia in serios mediul mobil, dar acest lucru fac si companii mai mici precum Path si Milik (cu prima aplicatie a lor, Oink ). Cel mai probabil aceste servicii se vor folosi de reteaua Facebook pentru a pune oamenii in legatura unii cu altii. Fara indoiala insa in 2012 vor aparea din ce in ce mai multe retele specializate – Wall-Street.ro va va tine la curent cu ce este notabil in piata, pentru a nu pierde nicio lansare importanta.

2. Twitter “ia ochii” brand marketer-ilor

Modificarile aduse paginilor de brand si adaugarea de noi aplicatii business vor face din Twitter, in 2012, un target mai interesant pentru marketeri. Twitter va deveni o platforma si mai eficienta de a raspandi mesaje de branding scurte si la obiect, cu impact major. De asemenea, campaniile pe Twitter se vor caracteriza si prin faptul ca vor avea un cost destul de redus.

Desi Facebook este inca cel mai important vehicul de marketing, Twitter va castiga cota de piata in 2012 datorita simplitatii programului si a eficientei sale.

In prezent, Twitter nu este atat de folosit in Romania, in ciuda unei cresteri promitatoare in 2010. Anul trecut, marketerii romani s-au axat in special pe Facebook si mai putin pe Twitter, rezulta din interviurile wall-street.ro de anul trecut cu persoane precum Cristian Manafu, Ionut Andrei (Hyperactive) sau Radu Ionescu (Kinecto).

Manafu: Nu stii Facebook doar daca ai cont. 99% nu stiu sa foloseasca reteaua la adevaratul potential

Manafu: Nu stii Facebook doar daca ai cont. 99% nu stiu sa...

3. Retelele sociale vor influenta alegerile prezidentiale, locale si parlamentare

Citeste si:

In SUA, clipurile virale pot ridica sau prabusi in doar cateva ore un candidat la presedintie, datorita vitezei cu care vestile se propaga pe retele sociale sau pe canale video precum YouTube.

In 2012, chiar si in Romania, campaniile politice vor deveni din ce in ce mai dependente de retele sociale – posibil sa devina chiar mai influente decat clasicele out-door-uri cu care, in preajma alegerilor, candidatii impanzesc orasele. In Romania principalele figuri politice au blog pe care scriu personal sau/si prin delegat. Totodata, din ce in ce mai multi politicieni sunt activi pe Facebook sau chiar Twitter.

4. Google+ are succes in randul criticilor, dar ramane dezamagitor pentru consumatori

Desi reactiile privind reteaua sociala Google+ raman impartite, cel mai probabil 2012 nu va aduce succesul scontat in randul consumatorilor, desi numarul lor va creste puternic. Google+ are o multime de elemente bune, dar are nevoie de mult mai mult pentru a se lupta piept la piept cu Facebook si a deveni locul vizitat constant de sute de milioane de utilizatori din lume.

Google+ pe urmele Facebook: Cand va atinge reteaua 400 de MILIOANE de utilizatori

Google+ pe urmele Facebook: Cand va atinge reteaua 400 de MILIOANE...

Totodata, Google+ nici nu are “muschii” necesari pentru a deveni un jucator important pe segmentul de branding, precum Facebook sau Twitter, fiind in prezent aproape total ignorat de marketerii din Romania atunci cand distribuie bugetele.

SocialMediaToday.com realizeaza un top propriu al tendintelor social media pe anul 2012.

1. Televizorul devine un mediu social

Deja am inceput sa vedem primele integrari ale Internetului cu televiziunea si anunturile privind viitoare dezvoltari pe acest segment atrag din ce in ce mai mult atentia – in special dinspre Apple cat si Google. Ecranele si monitoarele vor deveni convergente si activitatile sociale vor deveni parte din experienta pe care o ai in fata televizorului.

2. Cumpara social

Canalele de vanzare pe social media vor creste ca numar si ca influenta. Prezenta paginilor de brand va creste in importanta, companiile incepand sa vanda din ce in ce mai mult pe aceste canale. Folosite in mod eficient si serios, paginile de brand vor aduce vanzari importante ca volum si valoare.

3. Facebook va atinge 1 miliard de utilizatori

Unele fete raman neschimbate – adica in crestere continua. 2012 ar putea aduce retelei sociale utilizatorul cu numarul 1 MILIARD si va deveni companie publica – ati fi interesat sa achizitionati actiuni la Facebook? Cat ati fi dispus(a) sa investiti? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.

Cresteri importante vom vedea si pe alte segmente precum servicii de geolocalizare (inca nu foarte prezente si folosite in Romania), evolutia jocurilor sociale precum si aplicatii din ce in ce mai multe dezvoltate de romani.

Este randul tau. Care crezi ca vor fi principalele tendinte in social media anului 2012? Ce imagini interesante, legate de social media, vom vedea pe strada, in masina sau la trecerea de pietoni? Te invit sa comentezi.