Din punct de vedere al volumului total al cumparaturilor pe Internet, acesta va depasi 250 de milioane de euro in 2012, iar tranzactia medie se va situa in jurul valorii de 50 de euro. Spre comparatie, in 2011, volumul pietei de plati online cu cardul a fost de circa 200 milioane de euro.

“In primul semestru al acestui an, romanii au efectuat 2,3 milioane de plati online cu cardul, cu 45% mai mult comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Din tranzactiile inregistrate in aceasta perioada, peste 550.000 (un sfert din piata) au avut loc pe site-urile de reduceri. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul de tranzactii realizate pe site-urile de reduceri a crescut cu peste 60%”, a declarat Horia Grozea, Director Card Payments Netopia mobilPay.

Cresteri importante, peste media pietei de plati online cu cardul, s-au realizat in primul semestru al anului si in zona de telecom si divertisment, dupa cum precizeaza Grozea.

Acesta a adaugat ca a existat un utilizator care a cheltuit in sase luni prin intermediul serviciului mobilPay 10.000 euro in sase tranzactii si un altul care a cheltuit 1.000 euro, insa in 261 de tranzactii. De asemenea, au existat, la nivelul platformei, aproape 20 de utilizatori care au cheltuit fiecare, in medie, 5.000 euro, in sase luni.

Citeste si:

In ceea ce priveste serviciul Netopia mobilPay, acesta a inregistrat circa 0,85 milioane de tranzactii in prima jumatate a acestui an, cu 70% mai multe decat in perioada asemanatoare din 2011, cand au fost 0,5 milioane de tranzactii.

“Pentru acest an, estimam sa ajungem la 2 milioane de tranzactii si mizam pe mentinerea pozitiei Netopia mobilPay in acest sector, prin cota de 40% din piata de plati online cu cardul”, a adaugat Directorul Card Payments Netopia mobilPay.

Compania a atras in primul semestru al acestui an peste 300 de comercianti care si-au implementat platforme de plati online, printre care se numara Aerotravel.ro, Beyluxe.com, Elefant.ro, Star-storage.ro, Trilulilu.ro, Zonga.ro etc.

Incurajarea de catre companie a adoptiei platii online cu cardul prin campanii de tipul comision 0 in primele luni de tranzactionare a avut un real succes in randul comerciantilor care doreau sa testeze cat de eficienta este aceasta modalitate de incasare.