„Este un proiect demarat in noiembrie 2011 de o echipa de tineri, printre care si sotia mea. Business-ul a crescut si m-am decis sa ma implic si eu, cumparand partile celorlalti. Acum eu si sotia detinem 100% din Cashcow.ro", a spus Dorin Catana pentru wall-street.ro.

Din 2006 si pana in mai anul acesta, Dorin Catana a fost director general al Centrofarm, iar din 2007 conducea si lantul de magazine cu produse naturiste Plafar. Brandul Plafar a fost cumparat de Centrofarm in 2007.

„Am plecat de la Centrofarm pentru a intra in antreprenoriat. Cred ca orice angajat isi doreste sa fie, la un moment dat, propriul sef. M-am gandit ca dupa acesti ani de experienta in management pasul acesta este unul firesc", a explicat Dorin Catana.

Impreuna cu sotia, el a investit „cateva zeci de mii de euro" in business-ul Cashcow. In momentul de fata, site-ul are peste 30.000 de utilizatori, iar numarul magazinelor partenere depaseste 300.

Cat despre schimbarea de la business-ul cu medicamente la cel de cashback, Catana recunoaste ca are „microbul" IT-ului inca de pe bancile liceului, cand studia informatica.

„In momentul de fata, piata cashback este o nisa in Romania, dar incepe sa creasca. Din pacate, unii nu sunt la curent cu modul in care functioneaza sistemul cashback, desi toata lumea castiga – vanzatorul, intermediarul si clientul", sustine antreprenorul.

Ce inseamna cashback?

Cashcow.ro functioneaza pe sistemul cashback – utilizatorul se inregistreaza pe site, iar apoi selecteaza magazinul preferat din cele afisate pe site. Intra pe site-ul magazinului respectiv, face achizitia online si, in momentul in care tranzactia este inregistrata de catre retailer, cashback-ul aferent (partea din suma ce va fi returnata utilizatorului) va aparea in contul utilizatorului de pe Cashcow.ro.

Citeste si:

Mai departe, tot ce trebuie sa faca utilizatorul este sa astepte returnarea sumei respective de bani. Reducerile variaza de la retailer la retailer, acestea pornind de la cateva procente si mergand pana la 20%. La fiecare vanzare, retailerul da intermediarului (site-ului de cashback) un comision pe care acesta din urma il imparte cu clientul (cumparatorul).

In Franta, primele site-uri de cashback au aparut in urma cu 10-11 ani, iar acum 20% din cumparaturile online se fac prin intermediul site-urilor de cashback, spune Catana.

Doua dintre cele mai mari site-uri de cashback la nivel mondial sunt Quidco.com si TopCashback.co.uk cu peste un milion de membri si respectiv 750.000. Ambele site-uri au peste 2.500 de parteneri de retail.

Un alt jucator pe piata locala de cashback este CashOut, detinut de InternetCorp., publisherul wall-street.ro. CashOut a fost lansat in mai anul acesta.

Cumperi des online? CashOut.ro iti ofera parte din bani inapoi, cash - vezi cum functioneaza

Cumperi des online? CashOut.ro iti ofera parte din bani inapoi,...