Increderea consumatorilor a crescut in ratingurile social media si recenziile vor conduce la bugete mai mari din partea companiilor pentru a se promova prin social media si prin review-uri platite, ceea ce va duce la cresterea cu 10-15 la suta din toate comentariile postate pana in 2014, conform Gartner, Inc.

Cu toate acestea, analistii estimeaza ca se va acorda o atentie sporita pentru ratingurile si a review-urile false postate prin social media. In urmatorii doi ani, jumatate din companiile prezente in topul Fortune 500 al brandurilor se pot confrunta cu litigii prin US Federal Trade Commission (FTC).

"Cu peste jumatate din cei prezenti pe internet prin retelele sociale, organizatiile vor lupta in perioada urmatoare pentru noi modalitati de a construi baze mai mari de followers, cautand sa genereze mai multe hit-uri pe video, sa castige comentarii pozitive prin comparatie cu concurentii lor si sa solicite "like-uri" pe paginile lor de Facebook", a declarat Jenny Sussin, senior research analyst la Gartner.

Citeste si:

"Multi care activeaza in marketing si-au schimbat strategia cumparand review-uri pozitive, prin cupoane si promotii inclusiv hit-uri suplimentare pe video-urile YouTube pentru a starni interesul vizitatorilor in speranta de a creste vanzarile, loialitatea si sustinerea clientilor prin intermediul campaniilor "din gura in gura" prin social media.”

Organizatiile care opteaza sa plateasca pentru comentarii false se pot confrunta cu condamnarea publica, precum si cu amenzi, asa cum deja s-a intamplat. In 2009, FTC a stabilit ca plata pentru comentariile pozitive, fara a dezvalui ca analiza a fost compensata echivaleaza cu publicitatea inselatoare, fiind condamnat ca atare.