Principalul avantaj perceput de cumparatori atunci cand fac cumparaturi online este economia de timp pe care o fac, 80% dintre romanii internauti plasand acest avantaj pe prima pozitie a topului.

De-a lungul timpului, studiile au aratat ca produsele alimentare (fie ele ambalate sau proaspete) si chiar bauturile alcoolice sau non-alcoolice au o probabilitate mica de a fi cumparate online. Procentele celor care au achizitionat online astfel de produse sunt unele dintre cele mai mici: 6% au mentionat ca au cumparat produse alimentare ambalate si doar 2% produse alimentare proaspete. Iar principalele motive sunt neincrederea in prospetimea lor (56%), in conditiile igienice asigurate atat la depozitare (53%), cat si la livrare (28%).

“Trebuie sa avem insa in vedere un pattern de achizitie al cumparatorului pe care il intalnim in mai multe categorii de produse. In urma cu 5 ani, produsele vestimentare – imbracaminte, incaltaminte – erau pe ultimele locuri in lista de cumparaturi achizitionate. Motivul principal era imposibilitatea de a le proba si de a testa calitatea materialelor. In ultimii 2 ani insa, aceasta categorie a ajuns pe primele locuri, concurand cu electronicele si electrocasnicele. Experienta pozitiva cu magazinele online de produse vestimentare a eliminat treptat aceasta bariera. Aceeasi bariera – neincrederea in achizitionarea unor produse de calitate si proaspete in cazul celor alimentare – trebuie luata in considerare de marii retaileri care doresc sa determine cumparatorul sa le achizitioneze produsele online”, declara Lacramioara Loghin, managing director Exact Cercetare si Consultanta.

Citeste si:

Daca in prezent, 6% dintre onlineri achizitioneaza produse alimentare in online, in viitor 58% declara ca ar achizitiona produse alimentare ambalate, daca lanturile mari de magazine ar oferi aceasta posibilitate.

“87% dintre cei intervievati ar cumpara produse daca marile lanturi de magazine si-ar extinde serviciile in online. Inclusiv produsele alimentare proaspete, care trec cel mai greu aceasta bariera a sigurantei calitatii si prospetimii ar fi achizitionate de 35% dintre cumparatorii, utilizatori de Internet, in conditiile in care ele sunt endorsate de un retailer cunoscut”, declara Cristina Goga, client service senior Exact Cercetare si Consultanta.