Vodafone este brandul care a generat cele mai multe conversatii in randul onlinerilor in saptamana de dinaintea Pastilor (11-18 aprilie 2014): peste 1000. Urmatoarele doua pozitii sunt ocupate de Orange si RCS&RDS, cu putin peste 600 de mentiuni inregistrate in fiecare caz.

Ultimele locuri ale clasamentului sunt ocupate de Romtelecom si UPC, cu 400 si, respectiv, 350 de conversatii generate.

Privind spre comentariile negative la adresa brandurilor supuse monitorizarii, interesant de remarcat este faptul ca, in intervalul 11-18 aprilie, UPC este brandul in legatura cu care peste 55 % dintre cei care au comentat si-au manifestat nemultumirea. La pol opus, marcile care au generat cele mai putine comentarii negative au fost RCS&RDS si Cosmote: doar 16 % si, respectiv 12 % din totalul comentariilor inregistrate au fost in cazul acestora doua de natura negativa.

Desi saptamana analizata a fost cea de dinaintea Pastilor, ofertele destinate acestei perioade nu au avut o pondere semnificativa in totalul mentiunilor inregistrate. Astfel, in cazul Vodafone, temele acoperite au fost reprezentate atat de lansarea programului DISCOVER (prin care tinerilor li se ofera oportunitatea unei cariere in cadrul companiei), de lansarea initiativei "Impreuna aducem toata Romania pe Internet", cat si de oferta de Pasti, care a venit ca o sustinere a promisiunii campaniei mai sus mentionate. Oferta de Pasti a vizat beneficii extinse pentru serviciile de date mobile, acordate clientilor care isi reinnoiau abonamentul sau isi faceau unul nou. Pentru pachetele RED si Smart, clientii au avut oportunitatea de a se bucura de Internet nelimitat pentru o perioada de pana la 4 luni. Desi saptamana monitorizata a fost una mai atipica, fiind vorba de cea premergatoare Pastilor, nu au lipsit totusi plangerile legate de semnalul slab, de serviciile de customer service si de tarifele ridicate practicate.

Facebook a reprezentat principala platforma de comunicare, aici inregistrandu-se peste 50 % din totalul conversatiilor. Un alt aspect important este faptul ca 80% dintre conversatii apartin userilor de sex masculin.

Citeste si:

Pentru brandul Orange, principalele subiecte care au starnit interesul userilor au fost legate pe de-o parte de problemele aparute in retea, iar pe de alta de oferirea posibilitatii urmaririi programelor de televiziune pe dispozitivele mobile. Problemele ridicate s-au referit la calitatea scazuta a semnalului si a conexiunii la internet in anumite zone ale tarii. Nici in cazul Orange, nu lipsesc nemultumirile legate de serviciile de suport oferite clientilor.

Ca ši in cazul Vodafone, Facebook reprezinta ši aici principala platforma de comunicare, userii de sex masculin fiind si in acest caz majoritari: 85 %.

Procentul barbatilor care comenteaza in mediul online in cazul RDS&RCS este si mai ridicat comparativ cu brandurile situate pe primele 2 pozitii, atingand in acest caz aproape 90%. Subiectele cele mai discutate au fost reprezentate de lansarea Digi Storage (serviciu de stocare, partajare si organizare a datelor personale) si de parteneriatul incheiat de RCS&RDS ši Vodafone. Acesta vizeaza trecerea automata a clientilor RCS&RDS catre reteaua Vodafone in zonele in care nu mai exista acoperire RCS&RDS.

Facebook continua sa se mentina platforma pe care majoritatea userilor isi impartasesc aprecierile ori nemultumirile.

UPC, brandul care a generat cele mai putine conversatii in perioada monitorizata, peste jumatate dintre acestea fiind negative, nu se poate lauda cu subiectele abordate de consumatori. Acestia s-au plans in legatura cu calitatea serviciilor, nerespectarea specificatiilor contractuale, viteza mica de internet si incarcarea abuziva a facturilor. In cazul UPC-ului, tot userii de sex masculin sunt preponderenti, insa procentul acestora este ceva mai scazut comparativ cu restul brandurilor analizate: 66 %. Facebook ramane platforma cu cele mai multe comentarii inregistrate.