Desi Facebook ramane si in 2015 cea mai mare retea sociala, compania care se mandreste cu faptul ca “conecteaza”, pierde de fapt teren pe un segment foarte dinamic. Studiul, realizat de Frank N. Magid Associates arata ca reteaua sociala a pierdut de-a lungul a cativa ani o felie mare din tineri. Astfel, popularitatea retelei a scazut la 88% in grupa de varsta 13-17 ani, comparat cu 95% si 94% in 2012 si respectiv 2013.

Expertii din industrie citeaza cresterea Instagram si a altor retele sociale dar si scaderea in popularitate, in general, a gigantului american, ca fiind cauza reducerii popularatatii Facebook. Acesta nu este prima analiza independenta care subliniaza acest lucru; la inceputul anului analistii de la Piper Jaffray indicau cresterea Instagram, in paralel cu scaderea Facebook. De ceva timp incoace, Facebook a inceput sa fie denumita de catre adolescenti “reteaua sociala pentru parinti”. In lumina acestor modificari, Facebook a achizitionat Instagram in 2012.

Un alt factor care a dus la scaderea popularitatii retelei sociale americane este securitatea, considerata de unii ca fiind foarte slaba. Studiul citat anterioar subliniaza ca doar 9% dintre respondenti considera Facebook ca fiind un loc cu adevarat sigur.