Acest lucru acopera circa unul din patru utilizatori de smartphone-uri, conform PageFair, startup care ajuta publisheri din intreaga lume sa ocoleasca software-uri de ad block.

Raportul arata ca ad block-erele mobile au devenit populare in special in piete emergente precum China, India si Pakistan. 36% dintre utilizatorii de smartphone-uri din regiunea Asia-Pacifica blocheaza in prezent reclamele care vin pe terminale mobile.

Programele de ad block sunt mai putin populare in Europa si America de Nord, unde 14 milioane de oameni le folosesc in mod regulat. Doar 4,3 milioane de americani – circa 2% din populatia care detine smartphone-uri – folosesc ad blockere, comparat cu 159 de milioane de oameni in China.

Citeste si:

Raportul subliniaza ca in tarile emergente ad blockerele sunt atat de populare, deoarece reduc timpii de incarcare al paginilor si economisesc din trafic, reducand deci plata lunara.

„Mobile ad blocking-ul reprezinta un pericol real si serios pentru media si jurnalism, mai ales in pietele emergente, unde oamenii acceseaza uneori pentru prima oara Internetul, prin abonamente deseori scumpe, cu conexiuni slabe”, subliniaza raportul. „Folosirea ad blocking-ului mobil in pietele dezvoltate va creste de asemenea, pe fondul introducerii mai multor aplicatii de blocare a reclamelor”.