Netflix a anuntat astazi localizarea continutului special pentru Romania, devenind astfel una dintre putinele tari din lume care are continut localizat, inclusiv dublaj pentru anumite seriale si filme. Ce inseamna asta, insa, pe termen mediu si lung in strategia gigantului american, ce scopuri au in Romania si, bineinteles, ce preferinte au romanii in materie de filme si seriale, afla din interviul de mai jos.

“Inca nu am facut continut romanesc, insa, avand in vedere relatiile foarte bune pe care Netflix le are cu producatori/regizori si actori din tara, suntem foarte deschisi catre acest lucru. De obicei, crearea unui serial/film intr-o alta tara decat SUA necesita mai mult timp, unul-doi ani, insa speram sa putem sa lucram curand in acest sens si in Romania”, spune Jonathan Friedland, CMO la Netflix, prezent in Romania pentru cateva zile.

“Chiar acum o echipa a Netflix este la Cannes, intalnindu-se si vorbind cu producatori/regizori din intreaga lume si sper “sa se lege” ceva”, spune, zambind, Jonathan Friedland.

In prezent, Netflix are seriale si filme localizate in mai multe tari din lume, inclusiv Brazilia, Franta, Japonia, Turcia sau Polonia. Desi Romania nu a “produs” inca un serial/film special pentru Netflix, oficialul companiei nu exclude deloc acest lucru.

Si, intr-adevar, nu ar fi deloc de mirare, avand in vedere ca Netflix va rula anul acesta peste 1.000 de ore de titluri originale, peste 400 de filme/seriale originale, investind peste 6 miliarde de dolari in continut original. 600 de ore de continut sunt livrate 4K, numarul crescand constant, spun oficialii companiei.

In prezent, 80% din titlurile prezente pe Netflix.ro au subtitrari in limba romana, in incercarea companiei de a isi extinde prezenta in tara. De asemenea, compania va dubla toate productiile pentru copii si, partial, cele pentru adulti. In prezent beneficiaza de dublaj in limba romana productiile Disney, fie ca vorbim de desene animate sau filme.

“De exemplu, nu exista subtitrari in rusa, hindi, maghiara sau oricare limba slava. De ce am luat decizia localizarii? Pentru ca romanii sunt foarte pasionati de a sta pe Netflix si, mai mult, o fac intr-un numar mare de ore. Nu ne intereseaza atat NUMARUL celor care au abonamente, cat numarul orelor petrecute pe Netflix, atunci cand luam o astfel de decizie. Avem sperante mari pentru Romania, nu am face acest pas daca nu am considera ca Romania este un stat promitator pentru Netflix”, mai spune Jonathan.

La ce se uita romanii pe Netflix

Este o intrebare la care oficialul Netflix raspunde fara sa clipeasca:

“Orange is the New Black este pe primul loc in preferintele romanilor, urmat de House of Cards, Stranger Things, Narcos si 13 Reasons Why. Daredevil se afla, de asemenea, in top 10 preferinte. Evident, aceste statistici sunt “de moment”, se schimba, uneori lunar”.

Cand vorbim de filme, comediile si in special productiile cu Adam Sandlers sunt cele mai vizualizate de romani. “O sa spun ceva ce deja stiti – esticii au umor mai bun decat vesticii”, spune, serios, Jonathan Friedland.

Ponderea mobile in Romania

Netflix, similar cu HBO Go sau Amazon Prime, acestea din urma fiind de asemenea disponibile in Romania, poate fi accesat pe multiple platforme – de la televizor pana la terminalul mobil, trecand prin desktop, laptop, tableta, DVD playere sau console.

“Cand am venit in companie, in 2011, oamenii se uitau cel mai mult pe Netflix pe PC si pe console de jocuri, pe locul trei clasandu-se DVD playerele. Intre timp lucrurile s-au schimbat – au aparut tabletele care au inlocuit consolele de jocuri si DVD playerele, apoi Smart TV-urile care iau din ce in ce mai multa cota de piata, in paralel cu telefoanele”.

In Romania, fiind o piata inca la inceput de drum pentru Netflix, cei mai multi utilizatori, circa 50%, urmaresc productiile pe laptop-uri, restul de 50% fiind impartiti intre celelalte formate. “In timp, insa, TV-ul si mobile-ul vor castiga teren, asa cum se intampla in toate tarile”.

“Nu ne intereseaza, de asemenea, sexul, varsta sau locatia de unde clientii urmaresc Netflix, algoritmii din spatele platformei oferind, insa, continut potrivit in functie de ceea ce urmareste fiecare om in parte”, explica Jonathan. Sistemul este similar, practic, cu cel al recomandarile primite atunci cand intri pe Amazon sau chiar eMag, dupa mai multe achizitii sau browsing in site”.

Parteneriate extinse cu operatorii telecom

Compania urmareste sa extinda in viitorul apropiat si mediu contractele de parteneriat cu operatorii telecom, dupa ce, aproape imediat dupa lansare, a avut parteneriat cu Vodafone. “Pe plan international avem contracte cu multi operatori, inclusiv Orange si UPC. Nu are sens sa ne limitam la contracte in exclusivitate, cu un singur operator telecom, deci probabil si in Romania se va regasi aceasta strategie”, spune oficialul Netflix.

Pentru Romania, sprijinita de asemenea de operatorii telecom, compania urmareste sa atinga 30% cota de piata din totalul internautilor, lucru care s-a intamplat, de exemplu, in Brazilia, dupa circa 7 ani. “Este un scop pe termen lung, speram sa il atingem. Desi nu avem informatii privind regiunile/orasele cu cei mai multi utilizatori, in general early adopters sunt tineri si tinere, din marile orase si, in timp, mai ales datorita word of mouth si reclamelor targetate din online, baza de abonati se exinde organic”.

Netflix are la nivel global 100 de milioane de abonati din 119 tari, cumuland peste 125 de milioane de ore de streaming, lunar. Compania ofera subtitrari in 20 de limbi, romana fiind cea mai recent inclusa in lista.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri