H&M sau lantul de cinematografe Cine Grand sunt capetele de afis ale inaugurarii centrului comercial Uvertura Botosani. De ce este oportuna investitia in una din cele mai sarace zone din UE ( date din raportul Eurostat-n.r.)? In primul rand centrul comercial are o suprafata adaptata, de 15.000 mp, care se adauga si asa celui mai mic stoc din regiunea, care mai include Suceava sau Iasi. De altfel, dupa deschiderea mallului care a atras chiriasi importanti ca H&M, analistii considera ca piata va ajunge la saturatie si nu va mai putea suporta alte deschideri de centre comerciale.

Cum arata acum piata?

Potrivit DTZ Research (compania care se ocupa si de property managementul Uvertura Mall-n.r.), stocul de retail modern la mia de locuitori in Botosani s-a situat la 119 mp in 2012, cea mai mica valoare comparativ cu stocurile judetelor din regiune: de cinci ori sub media de 562 mp din judetul Suceava, de aproape trei ori sub media de 339 mp din judetul Iasi si de doua ori sub media din Bacau.

Sigur concurenta redusa poate ajuta retailerii sa prinda un "vad" bun in oras, insa in ciuda potentialul de crestere economic al judetului (PIB-ul pe cap de locuitor a fost in crestere in ultimii ani), totusi discutam de o zona in care veniturile salariale nete sunt printre cele mai mici din Romania, potrivit datelor Comisiei Nationale de Prognoza. Pe de alta parte, aceleasi date, arata in judet o rata a somajului mult mai redus decat in alte zone. Prin urmare, punand cap la cap datele, Botosaniul ar putea rezulta intr-un poem economic reusit pentru investitor, mai ales daca tinem cont de lipsa competiei, suprafata adaptata a centrului comercial si faptul ca mallul a atras retaileri importanti si este inchiriat aproape integral..

Liana Dumitru, associate director - retail agency la Colliers International, companie care a intermediat o serie de tranzactii ale unor retaileri in Botosani a spus ca "orasul a fost de interes pentru retailerii mari de fashion care se adreseaza populatiei cu venituri medii si care au deschise deja magazine atat in Bucuresti cat si orasele mari si medii din tara. Acesti retaileri sunt in continuare activi sivor sa securizeze locatii si in orasele mai mici, unde competitia cu alte branduri este redusa si unde pot sa obtina conditii financiare care sa le minimizeze riscurile".

Potrivit Colliers, retailerii care au deja acoperite orasele mari din tara, cauta sa se extinda in continuare si sa acopere si orasele mai mici, orase intre 70.000- 100.000 de locuitori. In aceste orase competitia intre brandurile internationale este mult mai redusa si pot sa realizeze un nivel de vanzari suficient de mare pentru ca magazinul sa fie profitabil. De asemenea conditiile financiare pe care le pot obtine in aceasta perioada sunt foarte bune si retailerii pot securiza pe termen lung un contract in conditii avantajoase.

Citeste si:

In proiectul Uvertura Botosani, Colliers a intermediat tranzactia cu retailerul de fashion H&M precum si alte tranzactii cu operatori mari precum Go Sport sau Kenvelo.De asemenea Colliers a intermediat inchirierea catre operatorul de cinematografe Cine Grand care va deschide un multiplex in proiectul Uvertura Botosani in aceasta primavara.

Care este potentialul de dezvoltari noi in oras?"Estimam ca odata cu livrarea proiectului Uvertura Botosani, piata va ajunge la un nivel ridicat de saturatie si nu ne asteptam sa mai vedem dezvoltari noi in urmatorii ani. Pe de o parte orasele mici au o putere de cumparare mai mica, iar pe de alta parte proiectele existente vor fi suficiente pentru a acomoda cererea de spatii venita din partea retailerilor interesati in securizarea unei locatii in aceste orase", spune Liana Dumitru.

Ce va cuprinde mallul?

Indienii de la Cine Grand vor deschide primul lor cinematograf din Romania in Uvertura Mall Botosani. Cinematograful are 5 sali de cinema cu un total de 500 de locuri, dintre care 3 sali cu sistem digital de proiectie 3D.

Zona de divertisment din Uvertura Mall va fi completata de Chicago Club, o locatie cu o suprafata de 1.650 mp, care va pune la dispozitia clientilor sai 6 piste de bowling „glow in the dark”, dotate cu bumpere ajutatoare pentru copii, 20 de mese de biliard cu design sportiv si elegant, aprobate pentru campionate mondiale, Euro Tour-uri si campionate europene de profil, precum si un Sport Pub cu mese de tenis si darts.

In Uvertura Mall vor activa 3 cafenele si unicul food court din oras cu 6 restaurante. In centrul comercial va exista si un spatiu de joaca pentru copii, operat de firma de profil Trombi.

Retailerii fashion ca H&M sau Kenvelo vor deschide si ei magazine in Uvertura.