Florin Popa, managing partner la Vitalis Consulting, considera insa ca luptatorii stiu cand vine o sansa. Asteapta activ, constient, si atunci cand oportunitatea apare, o fructifica la maxim.

Prima mare opotunitate a lui Popa a fost la 26 de ani, cand a lansat pe piata Vitalis Consulting, o companie de project management in constructii, ce numara astazi 20 de angajati, are sedii in tara si in afara acesteia, proiecte de 1,275,000 mp, in valoare de 850,000,000 euro, si peste 100 de clienti in portofoliu.
Primii ani de afacere au mers usor, pe o piata in plina dezvoltare. Primele proiecte nu au intarziat sa apara: Accenture, Hewlett Packard. Compania a inceput si ea sa se dezvolte, fiind intre primele companii locale de project management. Acest avantaj competitiv s-a pastrat si astazi: intre numele multinationalelor care activeaza pe acest segment, Vitalis este intre putinele companii fondate aici, cu actionariat local, aducand o mult mai corecta cunoastere a pietei si a dinamicii acesteia.
Ca sa ajunga insa aici, Florin Popa a „profitat” si de o nesansa: criza financiara, care s-a rasfrant mai ales asupra pietei imobiliare.
„Anul 2008 a fost cea mai importanta lectie pentru mine. Dovada sta faptul ca si acum, sase ani mai tarziu, inca vad acel moment ca pe unul definitoriu. Din momentul in care a fost creata, firma a crescut constant. Piata cunostea un boom nemaipomenit, noi eram printre putinii de pe piata de profil care ne mandream cu actionariat local. Aveam, deci, un avantaj net superior concurentei: cunosteam dinamica pietei, modul de lucru, stiam sa ne pliem exact pe cerintele clientului.”

Principiu de urmat pe timp de criza: daca vrei sa supravietuiesti, trebuie sa dai tu ceva pietei. Ceva ce nu poate refuza

„2008 a adus taieri de costuri, proiecte intrerupte, reduceri de personal. Mi-am dat seama, in acel moment, ca nu mai e nimic de luat din piata. Si ca, daca vreau sa supravietuiesc, trebuie sa dau eu ceva pietei. Ceva ce nu poate refuza.”
Criza a fost , probabil, cea mai importanta lectie din “viata” companiei. Dar si atunci, pe timp de criza, compania si-a mentinut standardele de calitate a serviciilor si a pastrat aceeasi strategie orientata catre client. A inceput sa furnizeze servicii specializate de project monitoring pentru banci, due dilligence sau dirigentie de santier. A avut proiecte de mai mica anvergura, dar numeroase: s-a lucrat cu Schneider Electric, Marsh, SAP Romania, Procredit Bank, Bank of Cyprus si multi altii. Mai mult, in timp de criza, compania si-a diversificat aria de activitate: a inceput sa furnizeze servicii de mentenanta sau sustenabilitate, green building sau proiecte de fotovoltaice; Vitalis Consulting a fost implicata in constructia parcurilor solare de la Isaccea, Ghimbau, Rasnov, Vidrasau.
Strategia urmata de Popa nu a diferit cu mult de cea abordata de alte companii, probabil. In acest caz, a functionat. Parteneriatele s-au dovedit durabile, clientii apeland la serviciile companiei si pentru proiecte dezvoltate ulterior.

Principala resursa a companiei este echipa si Popa este primul care o recunoaste. O recunoaste si piata.
Consecinta anilor de experienta a echipei, tradusa in proiecte incheiate cu succes de catre o echipa dedicata, a fost obtinerea, trei ani la rand (2011,2012, 2013), a premiului ”Cea mai buna companie de Project Management”, in cadrul CIJ Awards Gala. „Este o onoare si o mandrie sa primim aceasta distinctie, trei ani la rand, pentru ca reprezinta incununarea tuturor eforturilor si angajamentului pe care echipa le-a investit in fiecare proiect, in fiecare client, in egala masura. Cred ca mare parte a succesului unui business sta in a-ti multumi si respecta partenerii. Iar noi am fost mereu fideli principiilor cu care s-a pornit aceasta companie”, spune Florin Popa, managing partner Vitalis Consulting.

Valorile fundamentale ale companiei au fost in permanenta focusul inspre client, adaptarea la necesitatile acestuia. Tocmai de aceea, cele mai multe proiecte vin de la investitori constanti, care recunosc compania ca fiind una de incredere. Un bun exemplu in acest caz este compania Adama, care a desfasurat alaturi de Vitalis Consulting mai multe proiecte: Evocasa Selecta, Evocasa Optima, Edenia Titan si altele. Alte exemple relevante sunt Win Magazin, Hewlett Packard sau Gehrlicher Solar AG.
Vitalis Consulting a incheiat anul 2013 cu bine, fiind implicata in peste 11 mari proiecte. Pentru acestea, compania a furnizat servicii de Project si Cost Management, coordonare SSM, dirigentie de santier, raportare Due Dilligence, in cadrul unor proiecte de birouri, cladiri rezidentiale, comerciale, demolare, consolidare, reconstructie si renovare, parcuri fotovoltaice.
Printre cele mai importante se numara: Evocasa Optima, Evocasa Edenia Titan, Parcul Fotovoltaic Podu Olt, Parcul Fotovoltaic Vidrasau, City Point, Winmarkt Piatra Neamt, Copou Bellevue Iasi, lucrandu-se cu dezvoltatori precum Adama, Immofinanz, Gehrlicher Solar AG, Aviatiei Nord Real Estate Development, Elmec Romania.