Incepand cu luna martie, Marcel Barbut isi reia astfel functia de CEO, dar isi numeste si pregateste si pe ce trei trei copiii pentru preluarea unor pozitii importante in companie.

„Dupa un an in care m-am ocupat cu gasirea de solutii de new business pentru AdePlast, cred ca suntem suficient de stabili organic pentru a genera din nou cresteri de doua cifre. Mai mult, in acest timp am reusit sa-mi sprijin cei trei baieti sa inteleaga si sa-si asume, la randul lor, roluri din ce in ce mai complexe in companie. 2015 mi-a oferit ocazia sa lucrez mai mult cu ei si sa-i ajut sa se formeze ca oameni de afaceri, independenti decizional, cu stiinta de a aduce plusvaloare brandului AdePlast”, a declarat Marcel Barbut, CEO AdePlast.

Un exemplu in acest sens este Alex Barbut (26 ani), cel mai mare dintre fiii antreprenorului roman, si echipa sa de agenti, care au reusit exporturi de peste 4 milioane de euro in 2015.

In acelasi timp, tanarul manager se ocupa si de retailul autohton. „Evident ca nu poti invata de la o zi la alta tot acest ansamblu de operatiuni, dar dupa 2-3 ani petrecuti in companie, fiind co-partener in luarea deciziilor, iata ca reuseste sa duca in Vestul Europei materiale de constructii produse pe platformele de la Ploiesti sau Oradea”, afirma Marcel Barbut.

La randul sau, Alex Barbut sustine ca anul trecut a fost unul extrem de complicat pentru exportatorii romani.

„Chiar si asa, am reusit sa exportam termosistem gratie increderii pe care au capatat-o partenerii nostri din Ungaria, Austria sau chiar Spania. Sa nu uitam insa de Moldova sau Bulgaria, tari unde AdePlast devine un jucator important”, spune Alex Barbut.

Exporturile realizate de AdePlast au depasit anul trecut 4 milioane de euro. „Un mare plus pentru AdePlast este exportul catre Anglia, care a inceput abia in 2016, desi s-a lucrat la el in mare parte inca din 2015. Pentru acest lucru a trebuit sa solicitam chiar si deschiderea unui cont in lire sterline”, mai spune Alex Barbut.

Citeste si:

Un alt castig pentru companie a fost ca anul trecut a reusit implementarea noului sistem informatic de management si gestiune. „Aceasta operatiune extrem de complicata pentru un business cu 9 fabrici, pe trei platforme, am reusit s-o fac impreuna cu Thomas Barbut (23 ani). El este un mare castig pentru AdePlast. Imi este clar ca nu as fi putut sa duc la bun sfarsit un astfel de proiect fara o consiliere din partea lui. Din 2016, el este manager de proiecte integrate pentru AdePlast, o pozitie cheie, noua pentru noi, si extrem de utila”, afirma Marcel Barbut.

(Foto: de la stanga la dreapta - Alex Barbut, Marcel Barbut, Thomas Barbut, fiii omului de afaceri Marcel Barbut, proprietarul AdePlast)

Barbut isi vrea fiul de 20 de ani sef peste finantele companiei

Omul de afaceri sustine ca fiul sau, Marcel Barbut, in varsta de 20 de ani, va deveni director financiar in cadrul companiei dupa terminarea studiilor pe care le urmeaza.

„Acum imi propun sa fac din al doilea Marcel Barbut (20 ani), prezent in AdePlast, un CFO, aceasta fiind si disciplina in care se pregateste la facultate. Cresterea de doua cifre pentru 2016 este aproape o certitudine, dar este important sa ne pastram si chiar sa crestem cota de profit, acum ca suntem bine pozitionati in fruntea ierarhiei interne a producatorilor de termosistem, cu cei aproape 1 milion de metri cubi de polistiren vanduti in 2015. Anul acesta, vrem sa depasim pragul de 1 milion, dar in conditii de marje de profit sanatoase pentru business. Vom forma un CEO din familie, asta imi este clar”, a mai precizat Marcel Barbut.

Proprietarul AdePlast a anuntat schimbari la conducerea business-ului la jumatatea lunii februarie, asta dupa ce Bogdan Pirvu, CEO al companiei in ultimul an, a decis sa paraseasca producatorul de materiale de constructii.
Bogdan Pirvu a lucrat timp de trei ani de zile la conducerea diviziei de vopsele a AdePlast, iar in ultimul an a detinut functia de CEO in cadrul companiei.

Afacerile AdePlast isi pierd avantul din ultimii ani

AdePlast, unul dintre cei mai mari producatori de materiale de constructii de pe plan local, companie condusa de catre omul de afaceri Marcel Barbut, a consemnat o crestere de sub 2% a rulajului in cursul anului trecut, o evolutie mult sub cresterile din anii precedenti cand afacerea genera un plus de cel putin 20% la business-ul antreprenorului roman.

Conform datelor companiei, AdePlast a raportat in cursul anului trecut afaceri de 305,7 milioane de lei (circa 69 mil. euro) si un profit de 13 milioane de lei (2,9 mil. euro), in usoara crestere fata de valoarea din 2014, marcand o evolutie a business-ului de numai 1,75%.

AdePlast este unul dintre cei mai mari producatori de materiale de constructii din Romania, pe o piata pe care concureaza cu branduri precum Henkel (Ceresit), Baumit sau Duraziv.