Primăria Capitalei începe evaluarea preliminară a imobilelor din punctul de vedere al riscului seismic, peste 8.000 de clădiri urmând să intre în acest program, în scopul stabilirii ordinii expertizării şi ulterior consolidării lor, a declarat primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, relatează Agerpres.

"Este un concept nou pe care l-a introdus legea în 2022 şi a fost detaliat de o hotărâre de Guvern în 2023. Asta înseamnă că vrem să luăm toate clădirile din Bucureşti care au o anumită înălţime şi o anumită vechime şi să facem foarte repede o evaluare preliminară, astfel încât să ştim unde să ducem banii pentru expertiza propriu-zisă şi pentru consolidarea propriu-zisă, să avem un plan de acţiune pe mai mulţi ani de acum încolo”, a precizat Nicuşor Dan, la o conferinţă de presă.

Potrivit edilului general al capitalei în Bucureşti sunt circa 8.000 de clădiri vizate de evaluări.

„Asta nu înseamnă că toate au risc seismic, asta înseamnă că, în conformitate cu legea, trebuie să le evaluăm preliminar şi în funcţie de ele, să vedem la care vom face expertiza propriu-zisă”, a mai precizat acesta.

El a adăugat că programul de evaluare preliminară va începe cu 200 de clădiri din zona istorică.

"Azi începem pentru 200 de clădiri din zona istorică, este un proiect pilot şi în funcţie de el o să vedem care sunt dificultăţile care sunt pe parcurs, să continuăm cu restul imobilelor din Bucureşti (...). Sunt trei etape, una este această evaluare preliminară, după care este expertizarea şi după aceea este consolidarea propriu-zisă. Gradele de risc seismic ne dau expertiza şi noi, prin evaluarea preliminară, vedem numai care este ordinea în care facem expertiza", a menţionat Nicușor Dan.

În acest context, Răzvan Munteanu, director executiv al Administraţiei Municipale pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic, a spus că finanţarea este asigurată din bugetul local, pentru acest proiect - pilot urmând să fie alocată suma de 150.000 de lei plus TVA.

"Odată ce vom implementa proiectul pilot şi vom trage învăţămintele tehnice necesare, vom scala acest proiect - pilot şi îl vom extinde la nivelul Bucureştiului prin încheierea unui acord cadru, astfel încât până în 2025 să putem încheia responsabilităţile legale pe care le avem", a punctat Munteanu.

Potrivit acestuia, activitatea de evaluare rapidă a imobilelor se va desfăşura în două etape, una de teren şi una de birou, acolo unde se validează datele culese din teren.

Sursa foto: Nicușor Dan / Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri