Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Dragos Militaru (foto mai jos), directorul executiv al grupului Fabryo Corporation, unul dintre cei mai mari producatori de lacuri, vopsele si tencuieli decorative din Romania, sustine ca piata locala a traversat printr-o criza profunda care a macinat piata si in care au existat business-uri care si-au injumatatit rulajele, lucru care a condus la blocaje serioase in tot sectorul de profil.

“Romania a trecut printr-o criza profunda, care a afectat intreg sectorul de constructii si de materiale de constructii, ceea ce ne-a afectat si pe noi in mod direct, in piata de lacuri, vopsele si tencuieli decorative. Noi (grupul Fabryo – n.red.) am decis ca in plina criza sa continuam investitiile, am derulat si una dintre cele mai mari fuziuni de pe piata materialelor de constructii (Fabryo – Atlas Paints – n.red.) si ne-am bazat pe renovari, lucru care in ultimii ani ne-a readus pe crestere, iar premisele de evolutie sunt din ce in ce mai bune”, a declarat Dragos Militaru, managerul Fabryo Corporation.

Fabryo: De la cresteri “single digit”, la evolutii de peste doua cifre

Conform datelor oferite de companie, afacerile grupului care detine cea mai mare facilitate de productie de vopsele si tencuieli decorative din Romania, dar si din regiune, s-au ridicat anul trecut la circa 42 de milioane de euro, dupa trei ani de crestere in care business-ul a inregistrat evolutii timide, de pana in 10 procente.

“Am incheiat anul 2015 cu un rulaj de 42 de milioane de euro, o crestere de 4% fata de anul precedent. Pentru acest an, ne asteptam sa depasim pentru prima data in ultimii ani evolutii de peste 10%, bazate pe o imbunatatire a portofoliului de produse, dar o crestere venita si ca urmare a revenirii consumului si a apetitului pentru constructii noi, precum si a renovarilor”, a mai aratat Dragos Militaru, care a subiniat faptul ca exista o dinamica foarte ridicata in zona dezvoltarii de proiecte de birouri, centre comerciale, precum si spatii si depozite logistice in apropierea marilor orase ale tarii si in marile hub-uri de dezvoltare.
Afacerile Fabryo au inregistrat un plus de peste 20% in primele patru luni ale acestui an, lucru care confirma estimarile de crestere pentru tot parcursul anului ale reprezentantilor companiei.

“Estimarea de crestere a business-ului este una realista, avand in vedere evolutiile din prima parte a anului. In ciuda acestui lucru, am putea asista la o incetinire a afacerilor in partea a doua a anului, asta deoarece vanzarile din piata vor incetini din motive post-electorale. Chiar si asa, ne pastram estimarile de crestere de peste 10%”, a punctat managerul Fabryo.

Printre cei mai importanti piloni ai evolutiei din acest an se numara vanzarea de lacuri si vopsele premium (reprezentate prin brandurile Savana si Savana cu Teflon), dar si a tencuielilor decorative destinate proiectelor de termoreabilitare (+70%).

Citeste si:

Vanzarile de lacuri, vopsele si solutii pentru termosistem ale Fabryo au crescut de la un an la altul in marile retele de bricolaj (DIY), ajungand ca la finele anului trecut sa inregistreze peste o treime din totalul vanzarilor realizate de companie la nivel local.

Potrivit datelor din piata, segmentul producatorilor de lacuri si vopsele s-a ridicat anul trecut la peste 120 de milioane de euro.

Actuala companie Fabryo a fost infiintata in anul 1994, incepand sa isi desfasoare activitatea sub denumirea de Guzu Chim Prod Com. Firma a fost supusa unui proces de rebranding in anul 2006, in urma caruia a preluat denumirea de Fabryo Corporation.

Schimbarea numelui companiei a fost unul dintre rezultatele preluarii unui pachet de actiuni de catre fondul de investitii suedez Oresa Ventures. In anul 2012, reprezentantii Fabryo au anuntat ca va avea loc fuziunea dintre aceasta companie si Atlas Corporation.

Principalii concurenti ai Fabryo Corporation pe plan local sunt Kober, Policolor, Deutek sau Azur.