"Nevoile consumatorilor au evoluat in ultimii ani si solicitarile acestora sunt in prezent mult mai complexe in ceea ce priveste spatiul de locuit. Astfel, piata locuirii a evoluat spre o noua pozitie, odata cu noua generatie de consumatori si exista un spatiu foarte mare pentru a crea noi perspective si concepte noi. Poate ar trebui sa privim piata locuirii nu doar ca un produs, ci ca un brand", a spus Raluca Crisan, marketing manager Immochan, in cadrul evenimentului.

Evolutia ascendenta a cererii s-a reflectat si in cresterea preturilor, apreciaza Dorel Nita, head of research, in cadrul Imobiliare.ro. "Pretul locuintelor a crescut anul trecut in medie cu pana la 10%, continuand evolutia ascendenta din ultimii ani. In general, cresterea a fost intregistrata in Bucuresti, Cluj si Timisoara. In Cluj avansul a fost de 12%, iar in Capitala de 10%. De asemenea, in acest an in Constanta preturile pe metru patrat vor trece de 1.000 euro".

Pe de alta parte, mai spune analistul Imobiliare.ro, "vedem ca oferta descreste, ceea ce constituie deja o mare problema, in special pe piata secundara a proprietatilor existente. Am avut, de exemplu, o scadere de 30% a ofertei in trimestrul patru din 2016, comparativ cu cel de anul precedent. Este o problema serioasa, care pune presiune suplimentara asupra preturilor. In acelasi timp, cererea creste, in special in ceea ce priveste dezvoltarile noi, care potrivit INS s-au situat sub estimarile pietei in 2016 de 13.000 de unitati locative mai putin, la circa 11.000 de locuinte.

Sursa foto: Don Tran / Shutterstock