Ponderea constructiilor in formarea PIB a scazut constant in ultimii ani, de la 10% in anul 2008, la doar 5,8% in 2016, in conditiile in care sectorul constructiilor de infrastructura publica traieste in momentul de fata cea mai sumbra realitate a ultimilor 10 ani. Ca urmare, raportul dintre numarul de companii din piata de constructii care isi intrerup activitatea si cel al firmelor nou inregistrate a avut o medie de aproape 2 in perioada 2011 - 2016. In opinia lui Horia Rusu, directorul general al Hornbach, clasa politica face o mare greseala sa nu dezvolte infrastructura intr-un ritm mai alert, fapt care ar accentua si dezvoltarea mediului de afaceri din Romania.

"Eu cred ca ponderea constructiilor in PIB va continua sa scada, daca politicienii nu vor lua hotararea sa dezvolte infrastructura si piata de constructii. Aceasta, fara aportul investitiilor publice se dezvolta mult mai lent. Numarul de autovehicule care merg pe drumurile din Romania creste, numarul de transportatori rutieri creste, iar antreprenorii romani doresc sa isi deschida firme... Asadar, lucrurile, masinile, afacerile trebuie sa se miste tot mai repede in ziua de astazi iar infrastructura este mizerabila", spune Horia Rusu (foto).

Hornbach Romania reprezinta unul dintre principalii retaileri locali de materiale de constructii si gradinarit din Romania. La 10 ani de la intrarea pe piata locala, compania a investit aproximativ 145 de milioane de euro si a creat peste 730 de locuri de munca la nivel national.

El adauga ca, in general, infrastructura "este singurul lucru" pe care mediul de afaceri "il asteapta de la clasa politica. Cei de acolo de sus nu par ca se desteapta sa dea drumul investitiilor in infrastructura, in loc de salarii si mariri si altele. Daca se dezvolta infrastructura, in maxim doi ani creste totul".

Investitiile statului (cheltuieli de capital) au scazut in anul 2016 la doar 2,5% din PIB, nivelul minim din ultimii zece ani, in timp ce primele patru luni ale anului curent au debutat cu un nou nivel minim, respectiv 2,3% din PIB, potrivit unui raport recent al companiei de consultanta Coface.

Horia Rusu spune insa ca, desi avanseaza lent, "piata de constructii creste acum sanatos". "Nu mai exista acea inflorire nemaipomenita, din perioada de glorie 2007 - 2008, cand dezvoltarea era de peste 28%". Companiile private din constructii "au invatat ce inseamna criza financiara, ce inseamna sa nu ai in spate o baza de sustinere si acum totul se face esalonat. Se tine foarte mult cont de dezvoltarea economica".

Hornbach tinteste extinderea si in alte orase mari ale tarii

"Hornbach a inaugurat primul magazin pe piata romaneasca in 2007 si, de atunci pana in prezent, investitiile companiei in Romania s-au ridicat la aproximativ 145 de milioane de euro. Suma a fost directionata catre achizitia de terenuri, construirea si dotarea celor sase magazine pe care le detinem aici: Berceni, Militari, Brasov, Balotesti, Timisoara, Sibiu), cat si in construirea sediului central", a declarat Horia Rusu.

Cele sase magazine au fost inaugurate in perioada 2007-2015, iar la o conferinta recenta, directorul general al Hornbach a sugerat ca si alte orase mari din Romania ar pe lista concernului german, pentru extindere, cel mai probabil Cluj-Napoca, Iasi sau Constanta. In magazinul din cartierul Berceni din Capitala, Horia Rusu spune ca Hornbach are aproximativ 5.000 de clienti pe zi, in timp ce in Sibiu, fluxul zilnic de clienti ajunge la 2.200 de persoane.

"In 2007, piata de bricolaj era foarte restransa din punct de vedere al sortimentului oferit si al numarului de magazine la care clientii aveau acces. Intre timp am asistat la o diversificare nu numai a locatiilor, ci si a sortimentului pus la dispozitie", a subliniat Horia Rusu. De asemenea, potrivit afirmatiilor sale, in aceasta perioada clientii si-au schimbat perceptia cu privire la achizitia din magazinele de bricolaj si au inteles ca cele mai importante aspecte de luat in calcul sunt calitatea produselor si raportul pret-calitate.

In ceea ce priveste planurile de viitor ale Hornbach pe piata din Romania, compania vizeaza lansarea, in prima jumatate a anului 2018, a magazinului online. "Deja am infiintat in cadrul companiei un departament dedicat acestui proiect, fiind considerat extrem de important pentru dezvoltarea companiei in linie cu cerintele clientilor, care isi doresc sa aiba acces la produsele noastre direct de acasa, din fata calculatorului", a conchide Horia Rusu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri