Conform anuntului de participare la licitatie, lucrarile pentru executia proiectului "Modernizare infrastructura rutiera Piata Sudului" nu vor cuprinde si montajul escalatoarelor si al lifturilor, scrie Mediafax.

In anunt se mai arata ca obiectivul general al proiectului este fluidizarea traficul in intersectia dintre Calea Vacaresti, Soseaua Oltenitei si strada Nitu Vasile.

Astfel, se vor realiza un pasaj subteran pe directia Calea Vacaresti - strada Nitu Vasile, pasaje pietonale in intersectie pe directia strazii Nitu Vasile - Calea Vacaresti pe de o parte si pe alta a pasajului rutier propus, legatura pietonala prin pasajul subteran intre statia de metrou "Piata Sudului" si peroanele statiei de tramvai aflate pe Soseaua Oltenitei, si un pasaj rutier subteran la capatul dinspre strada Nitu Vasile.
De asemenea, vor fi realizate lucrari de modernizare a carosabilului si trotuarelor in intersectia dintre Calea Vacaresti, Soseaua Oltenitei si strada Nitu Vasile, prin asigurarea in sensul giratoriu a patru benzi de circulatie, precum si realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu cate doua benzi pe sens, atat pe Calea Vacaresti, cat si pe strada Nitu Vasile.

Valoarea estimata a lucrarilor fara TVA este cuprinsa intre 83.053.056,21 de lei si 89.796.413,22 lei, fondurile urmand sa fie obtinute din fonduri europene si bugetul municipalitatii.

Termenul pentru finalizare este de 18 luni de la data atribuirii contractului.

Contractul se inscrie intr-un proiect finantat prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 2 "Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale".

Potrivit aceluiasi anunt, operatorul economic care va dori sa participe la licitatie trebuie sa faca dovada disponibilitatilor banesti a unor "resurse reale negrevate de datorii sau a unor linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare", suficiente pentru a realiza cash-flow-ul de executie a lucrarii, in suma de minimum 55.368.704,16 lei pentru o perioada de 12 luni.
Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 5 iulie 2013, ora 16.00, ofertele urmand a fi deschise in 8 iulie 2013, ora 18.00, in SEAP.

La sfarsitul lunii octombrie 2012, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, si ministrul Dezvoltarii Regionale, Eduard Hellvig, au semnat contractul pentru finantarea pasajului rutier Piata Sudului, pasajul subteran fiind cel mai mare proiect din Bucuresti realizat din fonduri europene, prin Programul Operational Regional (POR) 2007-2013.

Citeste si:

Municipalitatea preciza atunci ca lucrarea va inchide principalul inel de circulatie din Capitala, iar in zona timpul de asteptare in trafic se va reduce cu 74,2 la suta.

Pasajul subteran de la Piata Sudului se va realiza pe directia Calea Vacaresti - strada Nitu Vasile si va avea o lungime de 356 de metri, dintre care rampa spre Vacaresti va avea 111 metri, iar rampa spre Nitu Vasile - 160 de metri. Lungimea in subteran va fi de 85 de metri, iar inaltimea de cinci metri.

De asemenea, vor fi construite patru pasaje pietonale subterane care vor traversa intersectia Piata Sudului. La suprafata, in intersectia Calea Vacaresti - Soseaua Oltenitei - strada Nitu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulatie si vor fi refacute liniile de tramvai si troleibuz, zonele pietonale si spatiile verzi.

Proiectul presupune ocuparea unei suprafete de 36.951 de metri patrati prin efectuarea lucrarilor, dintre care vor fi refacute suprafete de 11.000 de metri patrati de carosabil, peste 5.800 de metri patrati de trotuare si 2.700 de metri patrati de spatiu verde. Totodata, vor fi create 100 de locuri de munca in faza de executie.

Directorul general al Directiei Infrastructura si Servicii Publice din Primaria Capitalei, Madalin Dumitru, spunea ca prin constructia pasajelor pietonale subterane, in paralel cu cele pentru vehicule, cel putin 50 la suta din trecatorii din zona vor traversa in intersectia Piata Sudului fara sa mearga pe sosea, astfel ca vor fi si desfiintate unele treceri de pietoni, contribuind la fluidizarea traficului.

Pe de alta parte, pe parcursul efectuarii lucrarilor, traficul va fi oprit, insa numai pe timpul noptii si pe perioade foarte scurte, asigurandu-se cel putin o banda pe sens pe directiile principale, a precizat Dumitru.

Retelele utilitare trebuie dezafectate si relocate inaintea inceperii lucrarilor de constructie, mai spunea Madalin Dumitru.