Bogdan Georgescu, membru in board-ul Teach for Romania, subliniaza faptul ca educatia poate fi reformata, existand multe povesti de succes - tari precum Finlanda, Singapore sau Coreea - in care statul a reusit sa transforme sistemul de educatie in doar 20-30 de ani. "Elementul comun in aceste reforme este faptul ca aceste tari au pus profesorii pe primul plan, au investiti in profesori", a spus Georgescu.

Exact acest lucru isi propune Teach for Romania, sa atraga acei tineri talentati, care pot deveni liderii generatiei de maine, sa ii antreneze si sa ii plaseze, ca profesori, in scolile din comunitatile defavorizate. Elevii din aceste zone sunt cei care au cel mai mult nevoie de o educatie de calitate si de profesori buni, dedicati. Romania sta oricum prost in ceea ce priveste abandonul scolar, rata acestuia fiind la 17%, cu mult peste tinta UE, de 10%.

De asemenea, circa 37% dintre tinerii de 15 ani au competente reduse la citire si matematica, dupa cum a remarcat Ligia Deca, consilier de stat in cadrul Administratiei Prezidentiale, in cadrul evenimentului Teach for Romania care marcheaza inceputul unui nou an de proiect.

Daca ai avut nesansa sa te nasti la sat, ai o sansa de 3 ori mai mica sa promovezi examenul de bacalaureat.

Rezultatele primului an de program au fost vizibile cu ochiul liber. Cei cativa elevi prezenti la evenimentul Teach for Romania erau plini de incredere, erau veseli, degajau un sentiment contagios de iubire fata de dascalul lor si afirmau plini de convingere ca in Romania poti ajunge cineva prin educatie si nu mai este nevoie sa pleci din tara pentru a-ti castiga un rost in viata.

Si acest lucru se datoreaza in primul rand faptului ca profesorii Teach for Romania sunt formati mai mult in directia comunicarii cu elevii, a relationarii si a felului in care inspira incredere copiilor.

Focusul acestui program este pus pe profesori, pentru ca pana la urma scoala este doar o cladire, importanti sunt copiii si profesorii din ea - Bogdan Popa, vicepresedinte Raiffeisen Bank

BCR, Raiffeisen Bank si UniCredit Bank sunt cele trei mari banci din Romania care au sponsorizat proiectul Teach for Romania, dar eforturile financiare si nu numai nu ar trebui sa se opreasca aici. Din pacate, statul depune prea putine eforturi, intrucat "de 15 ani nu exista nicio strategie de dezvoltare a resurselor umane in educatie".

Suntem printre putinele tari care nu au scoli de profesori. In general se produce o selectie negativa si tinerii absolventi care nu reusesc sa isi gaseasca un loc de munca sfarsesc prin a se face profesori - Serban Iosifescu, presedintele Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar.

Citeste si:

Parteneriatul Teach for Romania cu cele trei banci comerciale s-a concretizat sub forma unor investitii de aproape 70.000 de euro pentru recrutarea, formarea si sustinerea candidatilor selectati pentru a deveni profesori sau invatatori pentru o perioada de doi ani de zile, precum si pentru asigurarea unui nivel de educatie cat mai ridicat pentru copiii din comunitatile vulnerabile.

Teach for Romania este o organizatie non-guvernamentala (ONG) care isi propune sa schimbe educatia romaneasca de la radacina si sa ofere astfel optiuni de viata prin educatie de calitate in special copiilor din zonele defavorizate. Modelul de inspiratie americana, care este prezent acum in peste 35 de tari, inroleaza, dezvolta si mobilizeaza cat mai multi tineri cu motivatie puternica, capabili sa schimbe modul in care este tinuta scoala in societatea romaneasca.

Tinerii profesori si invatatori sunt "antrenati" la Academia de Leadership si Pedagogie pentru a incepe sa ofere o altfel de educatie, o educatie care transforma, care motiveaza si ridica acei copii care au cu adevarat nevoie de sustinere, adica cei din regiunile defavorizate, predispusi la abandon scolar si la rezultate mai slabe.

Teach for Romania a format in primul an 18 profesori, care au inceput sa predea la 15 scoli din 7 judete. Fondatorii proiectului sustin ca acesti 18 profesori au influentat destinele a peste 2.500 de elevi.