UPDATE: ora 14:30

Cadavrul pilotului Mircea Craciun, care s-a prabusit cu planorul in urma cu aproape patru luni, in Masivul Postavarul, a fost ridicat de catre anchetatori si transportat la Serviciul de Medicina Legala Brasov, urmand ca epava planorului sa fie luata din zona respectiva in cursul zilei de luni. Potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului de Jandarmi Judetean Brasov, Ciprian Aldea, cadavrul pilotului gasit in carlinga planorului a fost preluat de politistii criminalilsti, duminica, si transportat la Serviciul de Medicina Legala Brasov, transmite corespondentul Mediafax.

In ceea ce priveste epava planorului, Ciprian Aldea a spus ca aceasta va fi ridicata cu ajutorul unui elicopter, in cursul zilei de luni. "Zona este in continuare izolata si va ramane o echipa de jandarmi montani acolo si peste noapte. Va veni maine (luni - n.r.) un elicopter care va prelua epava“, a spus reprezentnatul IJJ Brasov.

Stirea Initiala

Prefectul judetului Brasov a declarat corespondentului Mediafax ca pe timpul noptii actiunea a fost intrerupta, iar echipele de cercetare s-au retras dupa lasarea intunericului, urmand sa revina in zona in cursul diminetii de duminica pentru reluarea cercetarilor. Potrivit sursei citate, ancheta in acest caz este coordonata de catre procurorul general Sorin Vasilache, din cadrul Parchetului Curtii de Apel Brasov, precum si de Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS).

In ceea ce priveste cadavrul pilotului Mircea Craciun, prefectul de Brasov, Mihai Mohaci, a spus ca acesta a fost gasit in carlinga, insa nu este intreg.
Tot sambata seara, purtatorul de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Brasov, capitanul Ciprian Sfreja, a declarat corespondentului Mediafax ca epava planorului si cadavrul pilotului au ramas la locul respectiv, insa zona este in continuare izolata. "Cadavrul nu a fost ridicat pentru ca s-a lasat noaptea si transportul acestuia intr-o zona atat de abrupta ar fi pus in pericol vietile membrilor echipelor de interventie. Nici cu elicopterul nu s-a putut interveni in aceasta zona, iar duminica, in conditii de siguranta, se va continua actiunea", a declarat Sfreja.

Echipele de interventie au gasit, sambata la pranz, in zona Muchia Cheii, din Masivul Postavarul, epava planorului pilotat de Mircea Craciun si disparut in 6 august, aproximativ in aceeasi zona, dupa ce un turist a anuntat la 112 ca a vazut bucati dintr-un planor. In interiorul epavei a fost gasit cadavrul in stare avansata de descompunere al pilotului Mircea Craciun.

Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta anunta ca Masivul Postavarul a fost inclus de mai multe ori, in cursul verii, in arealul de cautare, intr-o zona care a depasit o mie de hectare, insa aparatul de zbor nu a putut fi identificat atunci din cauza desimii padurii. Potrivit unui comunicat de presa al IGSU, zona respectiva a fost verificata atat cu forte la sol, inclusiv cu alpinisti, in zonele abrupte, cat si cu elicoptere si drone.

Citeste si:

Si secretarul de stat in Ministerul de Interne, Raed Arafat, spunea ca a avertizat inca din luna august, de la disparitia planorului in Masivul Postavarul, ca s-ar putea ca echipele de cautare sa treaca pe langa epava si sa nu o vada, din cauza ca zona era impadurita si foarte deasa. "Zona era foarte deasa, cu copaci. Puteau trece in apropierea lui si sa nu-l vada. Ca sa-l fi vazut, ar fi trebuit sa fie chiar langa el, intrucat era o zona foarte deasa", a declarat Arafat.

Potrivit unui comunicat de presa al Inspectoratului General al Politiei Romane, o echipa complexa de experti specializati in investigarea accidentelor aviatice, din cadrul Institutului National de Criminalistica, merge in judetul Brasov, cu un autolaborator specific, pentru a participa la cercetarea la fata locului, in cazul planorului disparut in vara si gasit sambata. Sursa citata mai precizeaza ca expertii se vor deplasa cu autolaboratorul criminalistic "Disaster Victims Identification Mobile Forensic Unit”, special proiectat pentru astfel de evenimente.

Planorul pilotat de Mircea Craciun a disparut in 6 august, fiind cautat saptamani in sir in mai multe zone din tara, insa fara niciun rezultat. Aparatul de zbor a fost inchiriat de la o firma din strainatate de catre pilotul Mircea Craciun, care il testa pentru prima data dupa asamblare.

In 6 august, membri ai Aeroclubului Brasov l-au ajutat pe pilot sa se inalte si sa decoleze din Masivul Postavarul, in conditiile in care Mircea Craciun se pregatea pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri in zbor liber. Comandantul Aeroclubului Brasov, Stelian Cojocaru, declara, la scurt timp dupa disparitia planorului, ca atunci cand a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav pilotul Mircea Craciun a spus ca intentioneaza sa zboare aproximativ doua-trei ore, fiind vorba despre un zbor de "verificare dupa asamblare".

Ancheta in acest caz a fost inceputa inca din 6 august de catre procurori ai Parchetului Curtii de Apel Brasov, care s-au sesizat din oficiu, fiind deschis un dosar penal cu privire la faptul ca in aceeasi zi planorul, care a decolat fara un plan de zbor la ora 12.30, a disparut, iar pilotul, singura persoana aflata la bord, nu a mai contactat reprezentantii Aeroclubului Ghimbav sau familia si nu a mai revenit la baza. ROMATSA anunta ca Mircea Craciun a folosit ultima data telefonul mobil in 6 august, la ora 13.06, in timp ce traversa statiunea Predeal.

De asemenea, sursa citata mentiona ca, potrivit reglementarilor in vigoare, pentru zborul in aceasta clasa de spatiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obtine informatii la cerere. Planorul pilotat de Mircea Craciun zbura intr-o zona de clasa G, adica spatiul aerian liber, iar pilotul era singurul responsabil cu navigatia si cu pastrarea legaturii cu organele de trafic, declara, pentru Mediafax, directorul general al Aeroclubului Romaniei, George Rotaru.

Instructorul de parasutism din cadrul Aeroclubului "Iosif Silimon“ Brasov, Cristinel Popescu, spunea despre Mircea Craciun ca este cu siguranta cel mai bun pilot de distanta cu planorul, el avand un record personal de 700 de kilometri de zbor liber, iar inainte de disparitia sa pilotul se pregatea sa atinga un record mondial de 1.000 de kilometri in zbor liber. "Este un om cu o mare pasiune pentru zborul cu planorul. Asa cum unii au pasiunea de a pescui, de a zbura cu parasuta cum sunt eu sau orice alte pasiuni, a lui era zborul cu planorul“, afirmaCristinel Popescu.

Potrivit sursei citate, Mircea Craciun verifica intotdeauna foarte atent toate detaliile tehnice, dar si conditiile meteo inainte de a porni la zbor. Mircea Craciun avea o firma de panificatie-patiserie in Sfantu Gheorghe, judetul Covasna, zborul cu planorul fiind marea lui pasiune.

Sursa foto: Facebook/Departamentul pentru situatii de Urgenta