Romania a facut o multime de progrese in ceea ce priveste educatia timpurie in ultimul deceniu. Participarea elevilor 4-8 in gradinite a urcat la 86%, curricula s-a imbunatatit si se apropie de standardele internationale. (...) Am vizitat o serie de gradinite si am observat ca acolo existau foarte putine instrumente de invatare sau jucarii, iar cele care existau erau plasate sus, pe rafturi, iar copiii nu ajungeau la ele, pentru ca sunt prea pretiose pentru a se juca cu ele", a spus Sandie Blanchet, reprezentant UNICEF in Romania.

Ea a adaugat ca lipsurile din sistemul de educatie timpurie variaza de la trainingurile de formare a profesorilor la lipsa toaletelor adecvate pentru copii.

Reprezentantul UNICEF a mai spus ca in unitatile de invatamant din Romania sunt incrisi mult mai putini elevi cu dizabilitati sau de etnie roma decat s-ar fi asteptat sa fie.

Nu am vazut copii cu dizabilitati si nici prea multi copii de etnie roma pe cat mi-as fi dorit sa vad, majoritatea dintre acestia sunt acasa

Copiii care merg la gradinita au rezultate scolare mai bune

Potrivit unor studii internationale, citate de reprezentantul UNICEF, copiii dezavantajati beneficiaza cel mai mult de educatia de calitate prescolara, iar toti copii care merg la gradinita au sanse mai mari sa finalizeze invatamantul obligatoriu si chiar ajung sa merga la universitati.

Sursa foto: vanoa2, Shutterstock