Posibilitatea includerii unei mici taxe in pretul mp3-urilor descarcate de pe Internet a infierbantat industria in urma cu un an, insa posibilitatea introducerii acesteia in viitor devine tot mai mare
Autoritatile franceze au propus in urma cu aproximativ un an introducerea unei taxe perceputa pe mp3-urile descarcate de pe Internet, propunere care a declansat discutii aprinse in industria muzicala. La acel moment, majoritatea partilor implicate s-au impotrivit categoric acestei posibilitati, insa situatia actuala este semnificativ diferita.

Directorul Federatiei Internationale a Industriei Fonografice (IFPI), John Kennedy, a declarat recent in cadrul unei conferinte tinuta cu ocazia Midem, eveniment anual al industriei muzicale digitale, ca este deschis oricarei propuneri de acest gen, posibilitatea introducerii unei taxe fiind analizata cu atentie.

Prin plata acestei taxe pentru fiecare melodie descarcata de pe Internet sau sub forma unui abonament lunar, utilizatorul serviciului de descarcare a mp3-urilor ar urma sa aiba permisiunea de a copia melodiile si pe CD, actiune care nu este permisa in prezent de majoritatea magazinelor online de muzica digitala.

Prin aceasta masura se incearca scaderea pierderilor cauzate descarcarile ilegale a mp3-urilor, la fiecare melodie descarcata legal de pe Internet fiind descarcate 40 in mod ilegal, potrivit unui studiu IFPI. In plus, jucatorii din industrie incearca sa obtina sume mai mari din vanzarile digitale de muzica, avand in vedere erodarea continua a veniturilor obtinute din vanzarile de CD-uri.

Raportul Digital Music Report pe 2007 al Federatiei Internationale a Industriei Fonografice (IFPI) a anuntat ca utilizatorii au downloadat anul trecut aproximativ 795 milioane de melodii, mai mult cu 89% fata de anul 2005. Numarul de melodii disponibile pe internet in 2006 a depasit patru milioane, disponibile prin 498 de servicii online de muzica, in peste 40 de tari. In acelasi timp, vanzarile de CD-uri s-au situat in 2006 la unul din cele mai scazute niveluri din ultimii ani, prima luna din acest an fiind chiar mai slaba decat recordul negativ din 2006.

Piata cunoaste deja un precedent: acordul incheiat intre Microsoft si Universal Music Group. Aceasta intelegere prevede ca Universal sa primeasca o suma de bani pentru fiecare melodie descarcata de pe magazinul online al Microsoft care apartine unui muzician reprezentat de Universal. Desi nimeni nu o caracterizeaza ca o taxa, aceasta suma este inclusa in pretul de achizitionare al mp3-ului.

Un alt factor care ar putea fi determinant in introducerea unei taxe pe mp3-urile descarcate de pe Internet ar putea fi interoperabilitatea intre playerele de muzica digitala si melodiile descarcate de pe diferitele magazine online de muzica digitala. Spre exemplu, melodiile descarcate de pe magazinul Apple, iTunes, pot fi ascultate doar pe iPod-urile produse de companie.

Asociatii ale consumatorilor din Franta si Germania s-au unit cu grupurile similare din Norvegia, Suedia si Danemarca in incercarea de a forta Apple sa permita ascultarea melordiilor descarcate de pe iTunes si pe alte playere de muzica digitala, scrie International Herald Tribune. Autoritatile norvegiene au dat ca termen limita septembrie 2007 pentru ca Apple sa isi schimbe abordarea iar cele franceze au numit o comisie guvernamentala al carei rol este de a studia cazul.

Interoperabilitatea in industria muzicala digitala ar insemna diminuarea veniturilor pentru principalii jucatori din piata (producatorii de playere de muzica digitala si detinatorii magazinelor online de mp3-uri) iar sumele pierdute vor trebui suplimentate de producatori sau de casele de discuri. Dar aceste sume nu vor fi pierdute insa de jucatorii din piata, caci se vor regasi cel mai probabil in facturile finale ale consumatorilor de muzica digitala.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Special »



Setari Cookie-uri