Unul dintre cele mai recente astfel de proiecte lansate de FPP este Business Mentoring Program, un al carui scop este sa pregateasca intreprinzatorii astfel incat acestia sa isi poata dezvolta compania la nivel global.

“Daca ne gandim la Romania ca piata si incercam sa o segmentam in functie de populatie, populatie activa si asa mai departe, realizam ca ajungem la un numar destul de mic de potentiali clienti, pe cand gandind businessul din perspectiva globala ai mari sanse sa ajungi la cateva sute de milioane de clienti”, explica Barta.

Printre cei care au cele mai mari sanse sa se extinda in strainatate sunt antreprenorii care infiinteaza afaceri in domeniul IT. De altfel, la prima editie a Business Mentoring Program in jur de 60% dintre participanti aveau un business in zona tehnologiei.

Romanii vor sa se extinda la nivel international, dar nu stiu cum

Oficialul FPP afirma ca antreprenorii romani isi doresc sa se extinda in strainatate, insa de multe ori nu fac acest lucru pentru ca nu stiu cum sa conduca o asemenea afacere.

“In ultimul timp se poate observa o dinamica pozitiva in acest sens, mare parte din initiativele antreprenoriale incearca sa ofere servicii pe o piata internationala, dar datorita lipsei abilitatilor nu o fac cum trebuie”, mai spune Peter Barta (foto).

Business Mentoring Program se adreseaza in special antreprenorilor care au o anumita experienta de business (cel putin doi ani), directorilor executivi sau echipelor de management din companii romanesti, dar si din companii din regiune, din tari precum Ungaria, Ucraina, Moldova, Bulgaria, Serbia si Croatia.

Inscrierea se face in urma completarii unui formular disponibil pe site-ul www.businessmentoring.ro si este deschisa pana pe 6 ianuarie 2012. Participantii vor lua parte la cinci sesiuni de cursuri despre strategii de vanzare, marketing, crearea valorii actiunii, leadership si finantare pentru dezvoltare.

Cu exceptia celor care isi lanseaza o afacere dupa mai multi ani de experienta intr-un anumit domeniu, antreprenorii romani au foarte mult de invatat
mai ales ca adesea incep businessuri in industrii pe care nu le cunosc, spune oficialul FPP.

Citeste si:

Daca nu ai un produs sau serviciu bun, nu conteaza cati bani ai

“La inceput, cand am conceput programul si modul de implementare, surprinzator, unii participanti ne-au intrebat de ce nu incepem cu partea de finantare, ceea ce este o abordare total gresita si vine din lipsa unei intelegeri a procesului. Daca nu ai un produs sau serviciu bun, care are o piata si incearca sa rezolve o problema reala a beneficiarilor, degeaba ai resurse financiare. Presupunand ca ai un produs bun, daca nu știi cum sa-l promovezi astfel incat beneficiarii tai sa audã de el, degeaba mai ai produsul sau serviciul. Cred cã aceste abilitati pot fi dezvoltate”, afirma Peter Barta.

El compara lansarea si dezvoltarea unei companii cu pregatirea unui atlet sau a unui violonist.

“Nu cred ca un atlet alearga o suta de metri garduri fara sa invete tehnica, la fel si cu un violonist, nu cred ca va reusi sa cante la vioara fara sa-si dezvolte abilitatile necesare oricat de talentat ar fi acesta”.

Locurile pentru cursurile acestui program sunt limitate. Inscrierile care au inceput deja urmeaza sa se termine pe 6 ianuarie anul viitor.

Printre lucrurile foarte importante in selectia candidatilor este motivatia acestora, dar si tipul de afacere pe care l-au lansat.

„Ne dorim sa avem participanti care au un potential ridicat de internationalizare si care doresc sa faca acest pas in viitorul apropiat”, mai spune Barta.

Sursa foto: Fundatia Post-Privatizare