La inceputuri, in 2007, Mark Pincus, fondatorul companiei, considera ca jocurile trebuie sa fie gratuite si sa fie sustinute financiar de o mica pondere din jucatorii care doresc sa plateasca pentru a isi creste performantele. Aceasta viziune a fost considerata mai degraba deranjanta de catre jucatori stabiliti deja in industrie, scrie Entrepreneur.com.

In 2007, Pincus incerca sa atraga investitori pentru Zynga. Unul dintre locurile pe care le-a vizitat a fost compania dominanta pe piata, Electronic Arts.

EA era o companie care miza pe un model deja impamantenit – plateste si joaca. Cumperi programul, il platesti si apoi poti sa il joci cat doresti. Modelul era traditional, simplu si oferea venituri previzibile.

Pincus a considerat ca EA ar putea fi un sustinator puternic pentru Zynga, avand in vedere cunostintele companiei despre industria jocurilor video. Se pare insa ca Pincus aproape a fost dat afara in rasetele managementului companiei atunci cand el a incercat sa ii convinga de proiectul sau. Aproape toti au considerat ca modelul gratuit nu are cum sa fie sustenabil si sa produca profit.

Citeste si:

O singura persoana din intalnire a recunoscut potentialul vast pe care l-ar putea avea acest model de business pentru intreaga industrie a jocurilor video. Investitorul Bing Gordon – acum la compania de venture capital Kleiner Perkins Caufield & Byers – a cumparat actiuni la Zynga, la acea data. Fara indoiala, si el a avut o luna buna.

Morala?
Ca investitor, nu respinge din prima faza proiecte care ti se par, la o prima vedere, ca sfideaza normalul si ca au sanse minime de reusita. Gandeste ca un consumator, nu te pripi si in niciun caz nu te uita “de sus in jos”.

Ulterior, EA a trebuit sa depuna eforturi considerabile pentru a putea face fata cu valul de jocuri gratuite care au inundat piata, si in special cu cele de pe mobile si cele online.

Zynga este in prezent evaluata la circa 9 MILIARDE dolari.

Ce noi modele de business consideri ca vor “zdruncina” industria IT si online in 2012? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.