Schmidts are 35 de ani si a terminat Relatii Economice Internationale. El si-a inceput cariera bancara la inceputul anului 2001 si a lucrat la Anglo-Romanian Bank pana anul trecut. In acest rastimp a ocupat mai multe pozitii, de la relationship manager, analist de credite si pana la director de credite raspunzand de cele patru agentii din tara ale bancii.

“In urma unei expeditii pe Kilimanjaro anul trecut si a unui complex favorabil de imprejurari, am decis ca trebuie sa-mi schimb prioritatile si orientarea. Pentru mine, acele zile petrecute in Tanzania au fost fatale mentalitatii de corporatist, drept pentru care m-am hotarat sa fac ceva diferit. Ceva care sa ma implineasca si prin care pot oferi si altora aceeasi oportunitate”, relateaza Peter Schmidts inceputurile “aventurii” sale.

Prin proiectul 1001Adventures el nu isi propune sa vanda destinatii extrem de cunoscute si cautate precum Paralia Katerini, Kushadasi, Valea Prahovei sau altele similare intrucat, spune el, sunt alte mii de agentii de turism care se ocupa de acestea. “Doresc sa ma axez pe genul de vacante care pot schimba ceva - in primul rand conceptia si intelegerea calatorului asupra conceptului de vacanta si al locurilor planetei pe care traim si, de ce nu, in definitiv, schimbarea propriei sale personalitati”.

Totodata el incearca sa integreze in excursii si vizitarea punctelor recunoscute ca facand parte din patrimoniul cultural si natural al planetei de catre UNESCO.

“Publicul meu tinta este, in principal, cel pe care il cunosc foarte bine, caci am fost si eu corporatist. Genul de persoana care trage 10-14 ore pe zi timp de un an de zile, pentru a putea savura o vacanta de 2-3 saptamani undeva. Aceste 2-3 saptamani sunt pretioase. Nu poti sa trimiti omul undeva numai ca sa-l trimiti si presupun o responsabilitate foarte mare din partea agentului de turism. Trebuie sa-i oferi calatorului ceva cu adevarat frumos, ceva valoros. Iar acest lucru valoros nu este neaparat un hotel de cinci stele, fie el all inclusiv sau gurmet, ci imbogatirea sufleteasca. Doresc sa trimit clientii in vacante despre care sa nu povesteasca doar de cate ori se umpea minibarul pe zi, ci despre lucruri pe care, povestindu-le, sa le sclipeasca ochii”, spune el.

Pana in prezent, el propune doar sase destinatii posibile, toate fiind vizitate in prealabil de antreprenor. “De fapt, asta este si problema a 95% din agentiile de pe piata romaneasca. Trimit clientii undeva unde nu au fost niciodata, caci nu fac altceva decat sa revanda pachete facute de agentii tur-operatoare, care de multe ori nu sunt din Romania”. El subliniaza ca se vor mai adauga in timp si altele dar in niciun caz nu va fi “buluceala” de excursii.

Citeste si:

Din acest motiv nici break even-ul nu va veni foarte repede, in ciuda investitiei destul de mici, de doar cateva mii de euro. Interactiunea cu clientii se face exclusiv prin intermediul site-ului, mail-ului si telefonic. “Eu personal nu am calcat de mai mult de doua ori in viata intr-o agentie de turism, si totusi am calatorit mult prin intermediul acestora. Consider ca internetul este viitoarea platforma de trading in turism, nu spatiul fizic al agentiei. Asa incat mi-am amenajat un mic birou de unde pot lucra linistit”, mai spune Peter Schmidts.

Preturile excursiilor variaza de la cateva sute de euro la mii de euro, in functie de cerintele clientilor.

Cea mai mare dificultate pe care a intampinat-o pana in prezent Schmidts a fost sa gaseasca o persoana de incredere detinatoare de brevet de turism. Aceasta problema s-a rezolvat in decursul a cateva luni de cautari.

Ce parere aveti de proiectul 1001Adventures.ro? Credeti ca ar putea avea succes? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.

Peter Schmidts ne-a contactat personal pe mail-ul afacereamea@wall-street.ro relatand povestea proiectului sau. Ai si tu un start-up care consideri ca aduce ceva nou in piata? Vrei sa ai sansa de a aparea in wall-street.ro si sa fii vazut de zecile de mii de cititori? Scrie-ne si tu!