A participat la cursurile de antreprenoriat sustinute la Fundatia Post-Privatizare. Asa a decis Cosmin Negrescu in februarie anul trecut ca in loc sa se imparta in mai multe directii, ar trebui sa se concentreze pe un singur lucru. Pana la acel moment agentia se numea Bunt Studio si oferise servicii de web hosting, design, programare, aplicatii pentru platforme mobile cu solutii si servicii online.

Insa, Negrescu a decis ca agentia sa nu mai fie una de dezvoltare web, ci o companie nisata pe SEO (Search Engine Optimization, mai exact in dezvoltarea de solutii de promovare pe motoarele de cautare. Practic, agentia urma sa ajute managerii si antreprenorii sa faca astfel incat companiile pe care le conduc sa fie cat mai vizibile pe motoare de cautare precum Google. Iar astfel, compania si-a schimbat numele din Bunt Studio in SEO Monitor.

Un business de un milion de euro in 2013

Anul trecut agentia a ajuns la afaceri de 0,6 milioane de euro, din care partea de SEO a insemnat in jur de 80%, restul fiind reprezentat de proiecte de dezvoltare web. Pentru anul acesta, Negrescu estimeaza ca businessul va creste pana la aproximativ un milion de euro. De asemenea, managerul si fondatorul SEO Monitor mizeaza pe un profit operational (EBITDA) de circa 250.000 de euro si unul net de 30.000 de euro.

Compania lucreaza cu in jur de 100 de clienti din Romania, printre acestia numarandu-se F64.ro, Elefant.ro, Catena.ro, TinaR.ro, Elvila.ro, Litera, Best Jobs, Borealy, MiniPrix, Noriel si Edenia.

Agentia are 40 de angajati: specialisti in SEO, cercetare, dezvoltare software, dar si in departamentele de suport (financiar, vanzari si marketing).

Vor sa dubleze numarul de clienti, la circa 200, in acest an

Pentru 2013, Negrescu isi doreste dublarea numarului de clienti, datorita lansarii de saptamana trecuta a SEO Monitor App, o aplicatie de SEO dedicata managerilor. Aceasta raspunde la intrebari de tipul: Cum pot aduce la mine pe site clientii care nu cauta direct brandul? Ce cuvinte cheie ma plaseaza cel mai repede in top? Cat de dificil este sa ajung acolo si cum ma pot mentine? De unde vin cu adevarat vanzarile, dincolo de traficul direct?.

"SEO monitor App aduce claritate in intelegerea modului in care clientii ajung pe website, posibilitatea de a vedea care este cea mai rapida cale de a creste in cautari, cat si cum se convertesc vizitele in vanzare", explica Negrescu.

Citeste si:

Compania a investit anul trecut circa 0,3 milioane de dolari in dezvoltarea afacerii, jumatate din suma fiind dintr-un credit bancar pe care Negrescu vrea sa-l ramburseze pana la finalul acestui an. O parte importanta din aceasta suma a fost pentru realizarea aplicatiei a carei dezvoltare a durat aproximativ un an.

Dezvoltare in strainatate

Aplicatia este deocamdata in versiune Beta, urmand ca in iunie sa fie lansata public, dar si la nivel international. Lansarea in strainatate se va face pe baza de abonament, iar antreprenorul spera ca in primele 12 luni aceasta sa atraga circa 100.000 de utilizatori.

De altfel, pentru extinderea globala, inclusiv pe piata din SUA, va fi folosita si cea mai mare parte din investitia de circa 5 milioane de euro pe care Greenlight Invest, fondul de investitii condus de Ion Sturza, fost director general adjunct al Rompetrol si fost premier al Republicii Moldova, a anuntat-o in decembrie 2011, dupa a a cumparat 51% din SEO Monitor.

Cosmin Negrescu nu a oferit foarte multe detalii despre extinderea in strainatate, deocamdata planul de business fiind in lucru.