In spatele Blushr sta o echipa de 3 persoane: Sebastian Maraloiu, Manuel Boca si Luana Sandache. Manuel Boca are 32 de ani si este CTO-ul si co-fondator Blushr. Acesta are un parcurs profesional mai aparte. A terminat Medicina Generala pentru ca apoi sa renunte la ideea de a deveni doctor in dorinta de a face ce-l pasioneaza cu adevarat: programarea. Nu a fost angajat pana in momentul de fata, acesta fiind fondatorul mai multor companii in ultimii 5 ani. Cel mai mare succes l-a avut in crearea de jocuri facand o serie de jocuri flash care au avut peste 10 milione de jucatori de-a lungul timpului.

Acesta a fost principalul motiv pentru care am decis sa lucram la Blushr: pentru ca nici un tanar de 13-17 ani sa nu se mai teama sa fie refuzat.

Sebastian (foto stanga) are 26 de ani si este CEO-ul Blushr si co-fondatorul Blushr. A urmat studii in marketing atat la nivel de licenta cat si masterat pentru ca apoi sa-si inceapa cariera in departamentul de marketing al L’Oreal Romania si continuand prin a-si pune la incercare creativitatea din pozitia de Copywriter la Graffiti BBDO. Apoi, a luat drumul antreprenoriatului. Primul startup l-a inceput cu Manuel acum 2 ani, cand a inceput sa lucram la Bringaband care avea sa fie singura platforma de petitii prin intermediul careia iti puteai aduce trupa favorita in oras. “Totusi, desi serviciul era aproape gata, nu l-am mai lansat, deoarece a intervenit oportunitatea de a lansa Youreply, o retea de socializare bazata pe intrebari si raspunsuri ce a avut un inceput furtunos si un final abrupt. Totusi, nu ne-am lasat, ci am perseverat. La scurt timp am inceput sa lucram la Blushr si viitorul suna bine”, povesteste Sebastian Maraloiu.

“Deoarece Blushr este o aplicatie care necesita o interactiune intensa si o puternica intelegere a ambelor sexe, ne-am marit echipa la trei persoane aducand-o alaturi de noi pe Luana Sandache pentru a gestiona relatia cu fetele de liceu si pentru a ne ajuta sa inteleg mult mai bine nevoile acestora deoarece le consideram esentiale in succesul Blushr. Luana are 25 de ani, este CMO-ul Blushr si a studiat marketingul si comunicarea”.

Cum le-a venit ideea Blushr

Ideea din spatele Blushr a luat nastere in cursul unei drum cu trenul pe ruta Bucuresti-Brasov in vara lui 2013. “Era o perioada in care imi placea foarte mult ideea unui website de a conecta persoane doar daca acestea se plac reciproc. Totusi, eram de parere ca nu va avea viata foarte lunga datorita orientarii sexuale a acestuia. Practic, sistemul era ingenios, dar consideram ca problema pe care au ales sa o rezolve este una tabu ce va tine majoritatea utilizatorilor la distanta”, povesteste el.

Pe acea cursa spre Brasov si-a amintit insa de liceu si faptul ca atat el cat si colegii si colegele sale, dar si foarte multi prieteni, placeau pe cineva in secret. Practic, putini si-au facut curaj in timpul liceului sa ii spuna persoanei pe care o placeau ce simteau pentru ea. “Asadar, atat eu cat si marea majoritate a colegilor mei am ramas cu o multime de “what if”-uri (poate daca i-as fi spus ca o plac la acel bal, poate ca acum am fi fost impreuna etc)”, spune el.

Mai mult decat atat, el este foarte sigur ca o mare parte din aceste oportunitati ratate s-ar fi transformat in relatii serioase, in povesti frumoase. “Spun asta pentru ca la 2 ani dupa terminarea liceului, fata de care eram indragostit in liceu si careia nu am avut curaj sa-i spun ce simt mi-a marturisit ca ma placea. Din pacate, la momentul respectiv eram amandoi in relatii serioase, iar acum ea este casatorita”.

“Acesta a fost principalul motiv pentru care am decis sa lucram la Blushr: pentru ca nici un tanar de 13-17 ani sa nu se mai teama sa fie refuzat. Practic, am vrut sa rezolvam o problema pe care am avut-o in liceu si care eram siguri ca va exista mereu. La Blushr, credem ca frica de a fi refuzat este cel mai important factor care face ca doua persoane care sunt perfecte una pentru alta sa nu iti marturiseasca sentimentele. Si aceasta problema este si mai mare in liceu”.

Pentru liceeni, a fi refuzat inseamna de cele mai multe ori a-ti strica reputatia pentru ca au un ego foarte mare si un cerc de prieteni care ii judeca foarte usor. De aici si ideea de a face o aplicatie de mobil care sa le inteleaga timiditatea si sa le rezolve problema fara a le pune in pericol reputatia si increderea in ei. Mai mult decat atat, Blushr va spori increderea tinerilor odata ce acestia vor vedea ca sunt placuti fie de persoana de care sunt indragostiti, fie de alti tineri, considera cofondatorul aplicatiei.

“Un al motiv pentru care am decis sa lucram la Blushr este ca piata tinerilor de 13-17 ani aflati in liceu este una foarte atractiva, pe care nu multi jucatori s-au avantat. Am vazut in aceasta nisa o oportunitate sa dezvoltam o aplicatia care sa domine piata si sa rezolve o problema arzatoare pentru tinerii din intrega lume: daca acea persoana pe care o plac are aceleasi sentimente fata de ei”.

Provocari la inceput de drum

Prima provocare a fost insasi validarea ideii prin interviuri cu tineri. Fiind deja caliti in focurile antreprenoriatului, avand cateva esecuri la activ, au decis sa faca lucrurile ca la carte.

Citeste si:

“Inainte sa scriem prima linie de cod am vorbit cu peste 100 de tineri din intreaga lume pentru a confirma ca, in primul rand, exista un numar semnificativ de tineri care plac pe cineva in secret, acestora fiindu-le greu sa marturiseasca persoanei pe care o plac ce simt si, in al doilea rand, ca ideea Blushr este intampinata cu entuziasm de acestia. Raspunsurile pozitive ale tinerilor ne-au confirmat asteptarile si ne-am apucat serios de treaba. In scurt timp am avut un prototip sau Minimum Viable Product (MVP) si chiar am ajuns pe scena How To Web alaturi de alte 31 de startup-uri de top din sudul si estul Europei”, povesteste tanarul antreprenor.

In acest moment avem intalniri saptamanale cu investori in Marea Britanie cu scopul de a aduce o investitie de 250.000 de lire sterline.

A doua provocare, a fost chiar trecerea testului realitatii: punerea aplicatiei in Google Play Store, magazinul pentru aplicatiile Android, si urmarirea actiunilor pe care tinerii le fac in aplicatie. Analizand datele, am descoperit ca aceasta prima varianta a produsului nu era ceea ce tinerii isi doreau cu adevarat. “A fost un mic soc si o perioada de cumpana pentru noi, in care am fost dezamagiti. Desi teoria antreprenoriala ne-a avertizat ca nicio idee nu trece intacta de testul realitatii, nu eram cu adevarat preagatiti pentru asta. Totusi, nu am cedat si dupa o serie de incercari nereusite am ajuns la o varianta Blushr care are rezultate foarte bune”, considera Sebastian.

“Practic, consider ca secretul succesului are ca ingredient esential - determinarea. Nu am cedat, am perseverat si lucrurile merg foarte bine. As mai adauga si faptul ca, pe langa determinare, am avut o disciplina exemplara si un sistem pe care l-am urmat indeaproape. Practic, in cautarea unei versiuni de succes a produsului am urmat o serie de pasi:

1) Generarea de idei
2) Interviuri cu tineri
3) Daca din aceste discutii reiesa ca ideea are potential, continuam cu testarea acesteia prin metode cat mai putin costisitoare atat ca timp cat si ca resurse financiare
4) Daca rezultate erau excelente, foloseam ideea in dezvoltarea produsului
5) Apoi treceam din nou prin testul realitatii analizand actiunile tinerilor in aplicatie
6) In functie de rezultat, persevaram sau repetam procesul”.

Cati utilizatori au downloadat aplicatia

In prezent, aplicatia a fost descarcata de peste 7.000 de ori, in doua luni, avand o rata medie saptamanala de crestere de peste 20%. Estimam ca pana la finalul acestui an vom atinge un numar de 25000 de descarcari, iar la finalul anului urmator, cu ajutorul unei investitii, vom atinge un numar de 5 milioane. In acest moment, utilizatori romani sunt a doua cea mai mare categorie de utilizatori Blushr: 63% sunt din SUA, 14% din Romania, 4% din Marea Britanie si restul din multe alte tari ale lumii.

In momentul de fata principalii actionari ai aplicatiei Blushr sunt co-fondatorii, Sebastian si Manuel. Totusi, acest lucru se va schimba in viitorul apropiat deoacere rezultatele Blushr atrag din ce in ce mai mult atentia investitorilor, subliniaza tanarul. “Asadar, in acest moment avem intalniri saptamanale cu investori in Marea Britanie cu scopul de a aduce o investitie de 250.000 de lire sterline necesare extinderii rapide pe piete cheie.

“Pentru aceasta suma, am fi dispusi sa oferim un maximum de 30% din actiuni in cazul in care banii vor fi smart money, cum se zice. Cand zic asta, ma refer in principal la posibilitatea investitorului de distribui aplicatia catre tineri de liceu fie prin accesul preferential la o retea de socializare cu un numar mare de tineri de 13-17 ani, fie printr-o relatie buna cu una dintre revistele pentru tineri (Teen Vogue, Seventeen etc) sau orice alta modalitate prin care Blushr va putea obtine o cale de acces catre aceasta categorie de varsta la un pret preferential sau chiar gratuit”, spune el.

Modelul de afaceri

Majoritatea aplicatiilor de acest tip de pe piata nu monetizeaza in primul an de activitate, iar cele mai de succes nici dupa 4 ani. “Aici ma refer in principal la aplicatii precum Tinder sau Hot or Not, dar si la aplicatii mult mai populare precum Instagram sau Snapchat. In industria aplicatiilor de mobil totul sta in atragerea numarul de utilizatori prin oferirea unui serviciu de care aceastia au nevoie. Abia dupa atinderea unei numar mare de utilizatori au loc incercari de a gasi metode de monetizare care sa nu strice experienta utilizatorilor, ci mai degraba sa o faca si mai placuta”, spune el.

Pe acelasi model se bazeaza si tinerii antreprenori romani. In acest moment, si cel putin pana la inceputul anului urmator, se vor concentra pe crearea un produs cat mai bun si gratuit pe care tinerii sa-l iubeasca. “Totusi, previziunea financiara ce are baza obtinerea unei investitii de 250.000 de lire si extinderea pe piete cheie estimam un profit de 600.000 de lire la finalul anului 2015”.

“Din experienta mea antreprenorii pot invata ca in online oportunitatile vin si pleaca intr-o clipita. Trebuie sa stii atat cand trebuie sa profiti de ele, dar si cand e cazul sa renunti pentru a concentrezi pe urmatoarea oportunitate”, incheie Sebastian Maraloiu.

Cum ti se pare proiectul tinerilor romani? Consideri ca vor reusi sa primeasca finantarea si sa isi extinda business-ul si mai puternic? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: intalnire