A construi echipe bune nu este chiar atat de usor. Antrenorii vin si se duc, jucatorii sunt liberi sa caute noi echipe, iar proprietarii sunt liberi sa numeasca jucatori in diferite posturi. Brad Sugars, fondatorul unei firme de coaching de succes din Statele Unite prezinta, pentru Entrepreneur.com, cele mai importante 7 greseli pe care un antreprenor le poate lua in procesul de angajare.
Chiar si afacerile stabile sufera din cauza greselilor de la angajare si de la team-building. Inca de la inceput, aceste companii isi pot permite sa faca greseli de angajare fara un impact semnificativ asupra operatiunilor. Din nefericire, o afacere de inceput nu are profit pentru a acoperi o greseala de angajare. Acest lucru este foarte adevarat in cazul afacerilor mici, unde o persoana care nu se potriveste poate insemna de la 25 pana la 50% din forta de munca si poate fi o mare problema.

Dar sunt cateva lucruri pe care o afacere la inceput ar trebui sa le urmeze. Cele mai multe probleme de angajare se produc deoarece investitorii cauta sa pastreze costurile scazute si din cauza faptului ca nu au o viziune clara asupra afacerii.

Dar experienta multor antreprenori a aratat faptul ca a trata cu indiferenta procesul de angajare iti poate produce probleme in afacere mai tarziu. Pentru a evita aceste probleme va aratam sapte greseli de angajare pe care NU trebue sa le faceti la inceputurile unei afaceri:

1. Angajati pe cineva pe care cunoasteti. Adica prieteni, fosti colaboratori, membri ai familiei sau proprii copii. Pentru sot inseamna angajarea nevestei, iar pentru sotie inseamna angajarea sotului. Chiar si part-time. Trebuie sa fie un anumit sens al obiectivitatii si al responsabilitatii la locul de munca. Familia si prietenii se asteapta sa fie tratati la standarde diferite, asa si trebuie insa in afara serviciului, niciodata in interiorul lui.

2. Angajeaza pe cineva care nu e de folos. Unii proprietari au o simpatie pentru oamenii aflati in necaz. Poti fi un salvator ajutand pe cineva insa nu cu afacerea ta. In schimb angajati pe cineva care poate da valoare companiei si operatiunilor efectuate de aceasta. Acestia sunt oamenii care sunt dispusi si dornici de a face extra munca. De asemenea, acestia nu vor sa aibe probleme sau sa profite de ceva ce intodeauna se poate transforma intr-o situatie jenanta.

3. Luati pe cineva ca partener in cazul in care nu puteti sa-l angajati. Un business poate fi destul de greu pentru un singur proprietar, dar sa nu credeti ca este un avantaj sa aveti un partener, mai ales in cazul in care nu va puteti permite sa-l angajati. Daca o faci, ofera 50% din proprietatile companiei unei persoane care poate sau nu poate sa prospere in pozitia de antreprenor. O alternativa este de a crea proiecte de munca in baza unei taxe. Mai bine de atat sa functioneze un aranjament la un nivel de instruire sau consultanta. Apoi intreg castigul companiei va ramane al dumneavoastra, iar pe langa asta este mai simplu sa eviti ceva ce poate merge rau.

4. Angajeaza pe cineva care face putin din toate. Un om care se pricepe la toate suna tentant pentru un proprietar. Dar specificul afacerii are nevoie de un staff care e specializat in domeniul respectiv. In loc sa angajati o persoana care sa se ocupe de contabilitate si de administratie, mai bine angajati cate o persoana pentru fiecare departament. Realitatea este ca multi oameni simpli nu au abilitati si certificat de a face o varietate de servicii. Important e sa gasiti oameni cu abilitati care sa le completeze pe ale dumneavoastra, si puneti acele persoane in anumite locuri cu anumite roluri.

5. Angajarea top-down vs. angajarea bottom-up. Aceasta metoda de angajare conduce la aducerea unei persoane generaliste in echipa care se va “confrunta” cu cineva care i se potriveste un singur job.Angajarea prin metoda bottom up inseamna unirea rolului specific cu abilitatile specifice si va fixa oameni care sunt platiti slab pentru munca pe care o fac dar care necesita o gramada de timp. De asemenea ofera oamenilor posibilitatea de a adauga valoare si de a extinde rolurile lor si care in cele din urma va ajuta cresterea afacerii.

6. Nu stiti pe care post sa faceti angajarea. A angaja doar de dragul de a angaja, sau a angaja un generalist pentru a face putina ordine in haosul din interiorul companiei, nu este o strategie de angajare, ci inseamna doar mai mult haos. Definirea clara a rolurilor pentru fiecare angajare noua pe care o faceti este importanta. In acest fel puteti evita angajarea unei persoane ineficiente, si vei putea atrage oameni cu valori adevarate pentru posturile lor.

7. Angajari pentru posturi pe care le detestati. Mai devreme va spuneam sa angajati oameni cu abilitati care sa le completeze pe ale dumneavoastra. Asta nu inseamna sa evitati pe cineva care face aceeasi treaba ca si dumneavoastra. Pe scurt nu angaja un contabil atunci cand te pricepi la numere, mai ales cand linia de vanzari poate avea de suferit. In acest caz, puteti sa faceti dumneavoastra contabilitatea si sa cautati o persoana perfecta pentru vanzari. Cresterea vanzarilor va oferi un post in contabilitate destul de repede. Dar nu veti avea doua persoane in companie care sa se ocupe de numere.

Angajarea inseamna sa gasiti cele mai bune abilitati, persoane si atitudini care sa se potriveasca viziuni dumneavoastra si obiectivelor companiei. Avand aceste doua coordonate va fi mai usor sa faceti angajari bune care vor aduce beneficii in afacerea dumneavoastra pentru mult timp.

Apoi puteti sa detineti una dintre marile companii care nu va angajari dese ca rivalii dumneavoastra.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri