Ca stiluri de leadership, atat cel masculin, cat si cel feminin, au plusuri si minusuri. In cadrul unei afaceri, acestea nu ar trebui sa fie mutual exclusive, considera Alexandru Gheorghe, reprezentant marketing al Human Invest, unul din principalii jucatori de pe piata locala de training.

„Un stil de leadership eficient, in opinia noastra, ar trebui sa combine ambele stiluri. O orientare spre actiune care sa ajute compania sa raspunda la schimbarile pietei, dar in acelasi timp si o dorinta de a genera consens prin intermediul comunicarii, pentru a crea un mediu de lucru eficient si placut pentru angajati”, a declarat Gheorghe, pentru Wall-Street.

Asadar, nu putem discuta despre ideea de “mai bine” atunci cand vorbim despre stilul de leadership al femeilor si cel al barbatilor. Certitudinea sta in faptul ca fiecare are avantaje si dezavantaje.

„Ceea ce trebuie luat in considerare intr-o companie este fie o diversitate a acestor stiluri, avand atat femei, cat si barbati manageri, fie preluarea anumitor trasaturi ale leadership-ului feminin de catre liderii barbati si invers”, adauga reprezentantul Human Invest.

Un studiu realizat de Tom Peters Company si prezentat anul trecut la conferinta „Think Positive”, organizata de Human Invest, a aratat ca organizatiile conduse de femei au o cultura orientata spre oameni si au demonstrat ca exista o aliniere la nivel de strategie pe orice treapta ierarhica. In plus, studiul despre impactul pe care il au femeile manager asupra culturii si rezultatelor unei companii a aratat ca, din punct de vedere financiar, companiile cu o reprezentare buna a femeilor in top management sau board inregistreaza cu 35-60% mai mult return of investment (ROI – rentabilitate a investitiei).

Pentru femeile manager din Romania, 2009 este anul in care ele se preocupa mai atent si mai acut de consolidarea business-ului, de construirea unei culturi sanatoase si de crearea unor procese de business.

“Dupa cum stim deja cu totii, acest an este unul deosebit, cu provocarile si oportunitatile lui. Insa nu suntem in masura sa oferim un profil asupra domeniilor in care vor investi femeile antreprenor sau a alegerilor pe care le vor face in business-urile pe care le conduc”, afirma Alexandru Gheorghe.

In continuare insa, in urmatorii doi-trei ani, cultura antreprenoriala feminina va incepe sa se dezvolte din ce in ce mai mult, pe de o parte, datorita unui numar tot mai mare de femei care isi deschid afaceri proprii si, pe de alta parte, datorita programelor care au drept scop incurajarea femeilor antreprenor in mediul de business.