Nu are experienta in domeniul HoReCa, insa a fost visul ei sa detina o cafenea, probabil vis pe care il au si alte sute sau mii de persoane din Romania la ora actuala. Insa, beneficiind de experienta in relatiile cu clientii, intrucat a lucrat pe partea de consumer banking in cadrul unei banci si intr-o companie de leasing, dar si de cum trebuie coordonata o echipa, tatal sau fiind si el antreprenor, Cristina Plesea a gasit oportunitatea pe care o cauta toata lumea in timp de criza.

“Intr-o zi am venit aici, am baut o cafea si am auzit ca localul era de vanzare. Chiar daca nu am lucrat in domeniu, aveam o idee despre ce inseamna industria cafenelelor. In plus, inainte de a cumpara aceasta cafenea am discutat cu diverse persoane din acest sector si am aflat ce presupune un business in aceasta arie. Am hotarat sa cumpar cafeneaua insa recunosc ca in spatele acestei decizii se afla un investitor strain. Nu as putea sa spun ca la varsta mea am avut posibilitatea sa investesc capital propriu in acest spatiu”, declara tanara antreprenoare.

Investitia pe care o presupune deschiderea unei singure cafenele ajunge la peste 100.000 euro, iar planul lui Plesea si al echipei sale este lansarea unui lant care sa cuprinda 20 de astfel de localuri, numai in Bucuresti.

Prima cafenea din lantul care va urma sa se extinda se afla pe bulevardul Decebal, zona cunoscuta pentru localurile luxoase, se numeste CrisCafe si este localizata in fostul restaurant Rasputin.

“Am fost intrebata de foarte multe persoane <<de ce aleg sa imi deschid o cafenea, mai ales in aceasta zona, unde sunt deja o multime>>. Vreau sa vin cu ceva nou. Am incredere in acest business, ba mai mult, este singurul tip de afacere pe care l-as recomanda oricui sa-l inceapa. Daca ii dai clientului ceea ce vrea, daca stii sa il atragi prin serviciile pe care le oferi, atunci nu ai cum sa dai gres”, explica general manager-ul CrisCafe.

Ca studii, Cristina Plesea a terminat Facultatea de Administratie Publica, iar de la varsta de 21 de ani a inceput sa lucreze in sistemul bancar, pe partea de consumer banking. A ales sa isi inceapa “cariera” de antreprenor deschizand o cafenea, deoarece, dupa cum spune ea, acesta este un business potrivit varstei ei.

“In plus, cafeneaua constituie punctul meu de plecare. Imi place ce fac acum insa cu siguranta intr-un an sau doi, daca totul merge conform planului, voi incepe si alte afaceri. CrisCafe este si va ramane o pasiune.”

Citeste si:

Plesea nu regreta momentul pe care l-a ales pentru a cumpara aceasta cafenea, mai ales ca pretul de achizitie a scazut foarte mult in aceasta perioada. Pentru ea, criza are avantaje si constituie un moment oportun de realizat investitii. “Daca nu risti, nu castigi” pare un slogan invechit, insa aceasta il aplica cu constiinciozitate, afirmand ca daca nu cumpara acum, sub pretextul ca este criza economica, atunci ar fi amanat prea mult si poate nu s-ar mai fi gasit un moment potrivit pentru a face acest pas.

“Poate criza nu va trece niciodata sau, poate, cu cat as fi asteptat mai mult sa demarez aceasta afacere, cu atat mai greu mi-ar fi fost sa deschid o cafenea mai tarziu. Nu avem de unde sa stim ce se va intampla maine, spre exemplu”, arata ea.

Antreprenoarea are o echipa formata din 10 angajati, iar o parte dintre acestia se ocupa de zona de marketing. Avand un plan de extindere, aceasta nu a pierdut timpul si a mai cumparat un local in Centrul Vechi din Capitala, unde are ca obiectiv deschiderea unei cafenele si a unui club, care vor purta acelasi nume.

Strategia CrisCafe se centreaza in jurul unicitatii, intrucat, dupa cum spune managerul general al companiei, nici una dintre cafenelele care vor fi deschise nu va semana cu cealalta, fiecare local va fi creat conform unei anumite tematici.

“Dupa ce ambele spatii achizitionate – de pe Decebal si din Centrul Vechi – vor fi renovate si vor functiona in parametrii normali, vom putea deschide si cea de-a treia cafenea. Dar nu pot sa ma pronunt cu exactitate referitor la durata de timp in care va fi amortizata investitia in prima cafenea, de exemplu; dupa 2-3 luni ne vom da seama cat de bine merge si atunci vom putea face estimari in acest sens”, arata Plesea.

In functie de cat de bine va merge acest proiect, tanara antreprenoare are ca obiectiv lansarea si altor business-uri, in alte industrii. In ceea ce priveste prima afacere pe care a inceput-o, aceasta sustine ca intr-o cafenea poti investi oricat – totul depinde de spatiul pe care il ai la dispozitie, de ce vrei sa oferi. “Fiind criza, ai si anumite beneficii. Unul dintre acestea este chiria, pe care o poti negocia mult mai usor in conditiile actuale decat inainte.”

Potrivit Cristinei Plesea, orice afacere presupune sacrificii. Insa, cu toate acestea, munca de antreprenor parea, din exterior, mai grea. “Acum mi-am dat seama ca daca faci exact ceea ce iti place, lucrurile merg de la sine. In plus, totul este mai usor cand tratezi totul cu responsabilitate si profesionalism”, conchide ea.