Este mai dificila dezvoltarea unei afaceri pentru un antreprenor care face acest lucru pentru prima oara decat pentru un antreprenor in serie? A fi un antreprenor de succes este o trasatura sau este pur si simplu noroc? Acestea sunt cateva dintre intrebarile studiului Performance Persistence in Entrepreneurship realizat de Harvard Business School, citat de publicatia The Entrepreneur.
1. Au mai mult succes antreprenorii in serie decat cei care sunt la prima incercare de a infiinta o afacere?

Da. Potrivit specialistilor de la Harvard, in antreprenoriat succesul se obtine prin insistenta, iar un antreprenor care reuseste intr-o afacere are cu 30% mai multe sanse de reusita intr-o noua afacere.

Pe de alta parte, antreprenorii care sunt la prima incercare au 18% sanse de succes, in timp ce persoanele care au esuat au 20% sanse sa reuseasca intr-un nou business.

2. A fi antreprenor de succes este o trasatura sau noroc?

Sa poti incepe o companie la timpul potrivit si in industria potrivita este o caracteristica, intrucat succesul avut in prima afacere indica cel mai bine viitorul unui noi afaceri a aceluiasi antreprenor.

Cei care au reusit sa investeasca in industria potrivita la momentul favorabil (de exemplu, in calculatoare in 1983) au mai multe sanse sa reuseasca si pe viitor, studiile aratand ca abilitatea de a lansa afaceri bune la timpul potrivit este o caracteristica a antreprenorilor.

3. Succesul aduce succes?

Da. Antreprenorii cu rezultate bune pot obtine mai repede finantare si servicii din partea furnizorilor intrucat acestia cred ca astfel de persoane reusesc mereu.

"De exemplu, inginerii ori oamenii de stiinta sunt mai interesati sa lucreze pentru o companie infiintata de un antreprenor care inainte a lansat o companie de succes intrucat acest lucru creste sansele de reusita ale noii afaceri”, scrie in raportul realizat de Harvard Business School.

4. De unde au idei majoritatea antreprenorilor?

De la fostii angajatori. De aceea, de foarte multe ori, angajatorii semneaza contracte prin care sa se asigure ca actualii salariati nu le vor fi competitori directi pe viitor.

Datele Harvard arata ca o mare parte dintre cei care conduc afaceri cu cresteri puternice au gasit ideea pentru afacerea lansata in timp ce lucrau pentru fostul angajator.

5. Ar putea un fond de venture capital sa finanteze acelasi antreprenor de mai multe ori ?

De obicei, un fond de investitii care ofera bani start-up-urilor nu va mai finanta un antreprenor caruia i-a mai oferit bani inainte.

Chiar daca ati putea avea senzatia ca antreprenorii de succes nu vor avea niciun fel de probleme in a obtine o noua finantare de la fondul de investitii cu care au mai lucrat, v-ati putea insela.

Un studiu din 2007 arata ca sunt rare cazurile in care antreprenorii in serie primesc finantare de la acelasi fond de investitii de mai multe ori.

6. Cine obtine mai repede finantare de la un fond de venture capital: un antreprenor in serie ori unul nou?

De obicei, antreprenorii in serie primesc finantare mai repede decat antreprenorii aflati la prima incercare.

"In timp ce 45% dintre antreprenori primesc finantare inca de la primul business infiintat, aproape 60% dintre fondatorii unei afaceri primesc capital la a doua afacere sau mai tarziu", afirma cercetatorii Harvard.

Pe de alta parte, un antreprenor in serie obtine o finantare in medie in 21 de luni de la un fond de investitii, in timp ce pentru cei care sunt la prima incercare dureaza si 37 de luni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri