Sunt zile în care te simți în al nouălea cer și zile când îți fuge pământul de sub picioare de ajungi până în lumea de dincolo. Exact locul pe care vrei să-l eviți, deși lumea spune că nu poți să te bucuri de momentele frumoase până nu dansezi un pic cu dracii pe boxele din iad. Dar tot lumea mai spune că e bine să te ferești de definițiile categorice, adică să nu vezi lumea în alb și negru. Pe de altă parte, cum spuneam, sunt zile când, dacă nu dai din lac în puț, trebuie totuși să treci prin purgatoriu pentru a vedea luminița de la capătul tunelului.

Cam așa mă simțeam eu într-o zi când mi se înecaseră corăbiile și voiam să beau o bere. Ceva, orice, să mai uit de probleme.

Cum mergeam eu așa, îmi iese în cale un local nou-nouț, fix unde e Casa cu cariatide, pe Calea Victoriei. Văd o cofetărie pe care scria RAI, alături un logo cu două coarne, părea un drăcușor. RAI - IAD, zic, foarte bine, aici e de mine, hai să intru.

Iau o bere, nu că încurajez pe cineva să bea alcool, dar eu aveam nevoie, așa că i-am dat bătaie. Locul arăta mișto, lume, muzică, dintr-o bucătărie niște băieți scoteau pizza, ce puteai să vrei mai mult.

M-am hotărât să aflu mai multe, așa că m-am tras lângă un tânăr care părea de-al locului.

"Facem parte din Nordic Group, care este unul dintre cei mai mari importatori de produse alimentare premium din România", mi-a spus el, pe numele lui David Rudnyanszky, Manager Marketing Nordic Restaurants.

Tot el mi-a povestit că în cadrul grupului se află mai multe firme: Nordic Logistics, Nordic Shops, Nordic Food și Nordic Restaurants, din care face parte Innocent & Delicous (IAD) și RAI, cofetăria de la intrarea localului în care mă aflam eu.

Bașca restaurantul Moki din Floreasca, din complexul Global Worth, plus două restaurante online, cu livrare prin Glovo - Pastalicious și Truff&Moi.

Devenea tot mai interesant. Și cum berea curgea mai departe, tot așa a curs și discuția noastră.

Prin urmare, David Rudnyanszky mi-a mai spus că, datorită faptului că este deținută de Nordic, care furnizează mare parte din ce înseamnă Horeca la momentul de față în România, echipa din care face parte a vrut să fie și mai aproape de clienții săi.

"Și cum altfel decât să avem un restaurant într-o zonă dinamică pe Calea Victoriei", mi-a explicat, în timp ce - din nou, nu încurajez pe nimeni să facă asta - eu mai desfăceam o bere.

Cât despre toată investiția pentru a face o versiune a iadului, respectiv a raiului pe pământ, Marketing Managerul Nordic mi-a spus că, după investiția din 2020 la Moki, care a fost de peste un milion de euro, tot ce a însemnat Calea Victoriei a fost peste jumătate de milion de euro.

E o poveste funny chestia asta: în momentul în care noi desenam strategia de marketing și comunicare a celor două locații de pe Victoriei, noi, fiind în partea de nord a Bucureștiului și gestionând de atât timp Moki, care este un restaurant mult mai high-end pe zona premium, ne gândeam că e plină de hipsteri Calea Victoriei.

David Rudnyanszky, Manager Marketing Nordic Restaurants

Așadar, mi-a explicat reprezentantul Innocent & Delicious, toată strategia echipei a fost pe hipstereală, cu alte cuvinte ceea ce au încercat să facă din restaurant a fost "un Control puțin mai elevat". Dar asta, mi-a spus el, numai până cu vreo două luni înainte de deschidere, când echipa și-a zis să meargă să petreacă un pic de timp pe Calea Victoriei.

Astfel, spune David Rudnyanszky, el și colegii săi s-au dus, efectiv, să bea o bere la The Saint, local aflat în apropiere și, uitându-se la publicul care trecea pe acolo, și-au dat seama că hipsterii sunt departe de Calea Victoriei, mai ales de când proiectul cu străzile deschise a prins foarte multă popularitate.

Prin urmare, aceștia au schimbat un pic strategia, realizând că publicul la care se așteptau era diferit. Așa se face că rezultatul final a fost cel de a crea "un ecosistem pentru toată lumea", atât pentru adolescenți și familii, cât și pentru tineri corporatiști pe la 30-35 de ani.

Și, după cum explică marketingul managerul Nordic, schimbarea a fost un succes.

'Problema' pe care o avem este că nu putem primi volume de clienți atât de mari. Vinerea și sâmbăta, din păcate, în ultima perioadă trebuie să refuzăm rezervări, pentru că nu avem loc de ei, nu avem unde să-i punem.

David Rudnyanszky, Manager Marketing Nordic Restaurants

Cât despre mine, eram mulțumit de ce aflasem, raiul și iadul funcționau foarte bine independent de mine, așa că m-am pregătit să plec.

Dar nu înainte ca reprezentantul Innocent & Delicious să-mi spună că, pe lângă cofetărie și terasă, Casa cu cariatide, care a intrat în reabilitare, mai dispune de două etaje unde se vor ține evenimente corporate, petreceri de Crăciun și evenimente private, etaje care vor fi și ele pregătite la finalul lui decembrie.

Nu în ultimul rând, pe parte gastronomică, acesta mi-a destăinuit faptul că a mâncat în foarte multe locuri din Europa și Asia și, din punctul lui de vedere, în România există încă potențial pentru niște lucruri mult mai interesante din acest punct de vedere, aduse din vest, care pot fi puse în practică din moment ce există forță de muncă și bucătari excepționali.

Cred că suntem cumva închiși încă în bucla asta de 'Ce-i place bucureșteanului? Hai să-i dăm șampanie și lui sigur o să-i placă ce-i facem noi acolo de mâncare', dar asta pentru că nici nu avem noi, ca români, o educație atât de dezvoltată culinar.

David Rudnyanszky, Manager Marketing Nordic Restaurants

I-am mulțumit pentru explicații și de data asta chiar m-am ridicat să ies. Mai mult decât berile băute - din nou, nu încurajez pe nimeni să facă asta, dar uneori ajută - locul îmi schimbase starea și nici nu puteam să vreau mai mult.

Înainte să plec din IAD, m-am oprit însă un pic în RAI să-mi iau ceva dulce. Că așa e în viață, nu poți numai să te îneci în amar, mai bagi și-un desert din când în când.

Sursa foto: Innocent & Delicious

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri