Din 2002 este director de marketing la filiala romaneasca a grupului Holcim Ltd, originar din Elvetia, unul dintre liderii mondiali in furnizarea de ciment. Povestea sa de succes a inceput in 1995, la absolvirea Institutului de Petrol si Gaze din Ploiesti, o facultate la care, conform propriilor spuse, se intra usor, dar care se termina greu.

Dupa absolvire exista optiunea de a ramine in meseria de petrolist sau varianta plecarii in strainatate. „Puteam sa aleg sa plec, dar conditia era sa profesez. Tocmai asta era principala mea problema: trebuia inevitabil sa ma duc la sonda, or, sonda nu arata prea grozav, mai ales vazuta de aproape“, spune Porfir.

Al cincilea cu noroc

In 1995 erau relativ putine firme multinationale pe piata. In acest context, branduri precum Coca-Cola sau Philip Morris, care venisera deja in Romania, deveneau modele pentru majoritatea antreprenorilor. „A trebuit sa ne gindim: ce-am putea face?“, spune Porfir. „Pentru mine a fost relativ clar ca nu o sa reusesc la sonda, nefiind aproape de sufletul meu. Dar voiam sa fiu in mijlocul oamenilor, voiam sa ma pierd in multime, asa ca dupa aceasta «escala» la Ploiesti, dinspre Piatra Neamt, am venit la Bucuresti“, povesteste acesta.

Citeste si:

Care a fost urmatorul pas? A cumparat ziarul, a selectat cinci anunturi si, dupa primele patru telefoane, cind era gata sa renunte si sa se intoarca la industria petrolului, cineva l-a chemat la interviu. „Anuntul era absolut anost: companie straina, angajam agent de vinzari. Era unul dintre anunturile ieftine, micute, intr-un colt de ziar“, spune Porfir.

„Erau putine firme relativ bune, dar in care era destul de greu de intrat ca outsider, ca om fara experienta, fara studii de specialitate. Veneam din domeniul petrol si gaze, nu aveam de povestit nimic oamenilor respectivi. Automat a trebuit sa ma las un pic in voia sortii. Deci pentru mine al cincilea telefon a insemnat ca incepe sa se lege ceva.“

Intrarea in sistem

In spatele celui de-al cincilea anunt se afla compania Interbrew. „Am avut interviu cu directorul filialei din Bucuresti la vremea respectiva, dl Mihai Marin. Lui ii datorez sansa de a intra in sistem. Interviul a durat 20 de minute in care s-a tras cu mitraliera efectiv. Il interesa mai mult atitudinea decit cunostintele mele. M-a intrebat cind sint disponibil, eu i-am spus «ieri», dupa care mi-a zis ca de a doua zi sa vin la lucru.“ „La vremea respectiva entuziasmul era cel care vorbea: da-mi o sansa si o sa-ti arat ce pot sa fac.“

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4605&art=305&cHash=500f487f45