In 1994 se infiinta una dintre cele mai solide companii din mediul online care nu numai ca a revolutionat comertul electronic, insa a supravietuit chiar si crahului dot-com. Mai mult, Amazon.com a inregistrat in fiecare an cresteri spectaculoase ale vanzarilor, extinzandu-si domeniile de activitate, incepand intai sa vanda DVD-uri si CD-uri. Insa cine se afla in spatele acetei afaceri care s-a listat la bursa dupa doar doi ani de la lansare?

Jeff Bezos este fondatorul companiei Amazon si una dintre cele mai proeminente figuri ale lumii IT. Totul a inceput cand Bezos a creat Amazon.com in doua dormitoare inchiriate intr-o suburbie din Seattle. Investitia initiala s-a rezumat la 300.000 de dolari, un garaj transformat in spatiu de munca si 300 de clienti care testau varianta beta a site-ului.

Amazon.com a ajuns cu timpul un adevarat magazin universal pe Internet. Nu a reusit inca sa depaseasca marile lanturi de magazine din mediul offline, precum Wal-Mart, insa si-a surclasat principalii rivali ca Borders. Cu toate acestea, afacerea a devenit profitabila abia dupa 9 ani. Cifrele au fost mici atunci insa cifrele au demonstrat ca Bezos a inteles cel mai simplu principiu in afaceri: o afacere buna nu nu se traduce prin obtinerea unui profit de la bun inceput.

Jeff s-a nascut in 1964 si la numai 4 ani devine fiul adoptiv al unui emigrant cubanez. Totusi, tanarul Jeff si-a petrecut copilaria la ferma din Texas a bunicilor partea mamei.
Isi termina studiile superioare la Universitatea Princeton (electronica), unde a absolvit in 1986. Doi ani mai tarziu incepe sa lucreze la Bankers Trust din New York, unde devine unul din vicepresedintii companiei. Inainte sa conceapa Amazon a lucrat ca analist financiar pentru compania de finante D.E. Shaw.

Astfel, cu 300.000 de dolari imprumutati de la parinti, Jeff construieste propriul business intr-un garaj dezafectat, din Seattle. Dupa cateva saptamani, compania genereaza o cifra de afaceri de zei de mii de dolari, pentru ca, in scurt timp, incasarile unei singure zile sa ajunga la cel putin 10.000 de dolari. Iar apoi, Amazon sa devina mina de aur a vietii lui.

Citeste si:

Jeff a inteles de la inceput ca avantajele unui site de vanzari on-line sunt uriase. A riscat si a castigat. A mizat pe tehnologia simpla de functionare a magaziunul online. Sistemul de procesare a comenzilor a fost imbunatatit. Mai mult, Jeff a inventat comunitatile in comertul electronic. Pe scurt, pe un site exista unui link catre Amazon.com care va aduce proproprietarului acestuia un comision, in cazul in care este vandut un produs prin aceasta legatura.

Afacerile lui Jeff au mers bine de la an la an, de asemena si averea acestuia. Daca in 2002 revista Forbes apreciat averea lui la 1,5 miliarde de dolari, acum seful Amazon are in buzunar mai mult de 3.6 miliarde de dolari. In urma cu un an averea lui Jeff Bezos se ridica 4,8 miliarde de dolari , ocupand pozitia 41 in topul Forbes.

Jeff Bezos a dat de curand publicitatii raportul anual asupra strategiei pe termen lung de la Amazon. Bezos insista ca firma va continua sa opereze in acelasi mod ca la infiintarea sa in 1995, adica va sacrifica profitul imediat pentru a face investitii riscante in zone despre care anticipeaza ca vor deveni in curand de mare succes.

Cel mai mare magazin online din lume, Amazon.com, a incheiat cel de-al doilea trimestru al 2006 cu un profit net de 22 milioane de dolari, in scadere cu 58 % fata de 52 milioane de dolari inregistrate in primele trei luni ale anului anterior.

In schimb, veniturile companiei au crescut cu 22%, pana la 2,14 mld.de dolari, putin peste estimarile medii facute de specialistii de la Thomson Financial care vedeau incasari de 2,10 mld. de dolari.