Grupul a crescut capacitatea cu 9,8% in 2011, in vreme ce valoarea locului pe km parcurs a crescut cu 7%. De asemenea, gradul de ocupare mediu a aeronavelor a scazut cu doua puncte procentuale, pana la 77,2%.

Din grup fac parte companiile Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, bmi si Germanwings.

„Tendinta de scadere a vanzarilor manifestata in toamna a continuat si in lunile urmatoare ale anului; la nivel de grup, ritmul de crestere a vanzarilor inregistrat la inceputul anului 2011 s-a dovedit a fi dificil de mentinut”, se arata in comunicatul companiei.

Grupul de companii aeriene isi propune ca, in anul 2012, sa obtina o crestere de 3 procente a valoarii locului pe km parcurs. Acest deziderat va putea fi atins prin utilizarea de aeronave cu capacitate mai mare si prin introducerea noii cabine Europa pe rutele europene Lufthansa.

Citeste si:

In 2011, au zburat cu avioane Lufthansa peste 65,5 milioane pasageri – cu 11,3 milioane mai multi decat in anul anterior. Lufthansa si-a extins capacitatea de transport cu 11,8 procente, in vreme ce vanzarile au crescut cu 8,8 procente. Gradul de ocupare a fost mai mic cu 2,2 procente comparativ cu anul trecut, ajungand la 77,2 procente.

SWISS a transportat anul trecut aproximativ 16,4 milioane de pasageri, iar Austrian Airlines 11,3 milioane, in vreme ce in jur de 5,7 milioane pasageri au ales sa zboare cu bmi, iar 7,5 milioane cu Germanwings.

Lufthansa Cargo a inregistrat o crestere de 5 procente la numarul de tone per kilometru in 2011 atingand un total de 1,9 milioane tone de marfa si colete. Capacitatea a crescut cu 8,6 procente, in vreme ce vanzarile au fost mai mari cu 6,5 procente. Aceasta a determinat o scadere a factorului de incarcare cu 1,4 procente, pana la 69,5 procente.