Chirtes a proiectat doua tipuri de suporturi. Tehnologia aditiva permite reducerea greutatii unui singur motor de avion cu 455 de kg si obtinerea de economii de combustibil consistente.

Competitia de proiecte imbina avantajele tehnologiei de productie prin aditivare cu cele ale deschiderii inovarii, urmarind sa identifice solutii de design care nu numai sa reduca greutatea suportului ci si sa ii imbunatateasca rezistenta si performantele.

In cadrul competitiei au fost invitati antreprenori, companii si institutii sa inscrie idei pentru reproiectarea unui suport de motoare de avion, folosind imprimarea 3D.

Componenta critica a motoarelor de avion, suporturile sustin greutatea motorului pe durata manipularii si trebuie sa reziste la vibratii puternice in timpul zborului.

Citeste si:

Competitia de proiecte pentru imprimare 3D, lansata in luna iunie 2013, a atras un numar record de proiecte inscrise, prin platforma GrabCAD. Fiecare finalist al primei Etape va primi 1.000 dolari si va intra in Etapa II a competitiei, etapa in care proiectele lor pentru suportul de motor de avion vor fi fabricate folosind tehnici aditive si vor fi supuse testelor de rezistenta de catre GE.

Cea de-a doua etapa a competitiei va avea loc intre 17 septembrie si 15 noiembrie, iar primele opt proiecte vor fi recompensate dintr-un fond de premii de 20.000 dolari.

GE este cel mai mare utilizator de tehnologii aditive pentru metale din lume si detine o unitate completa de fabricatie aditiva in Cincinnati, Ohio, precum si o echipa globala de 600 de ingineri in 21 de centre.