Astfel, traficul de pasageri pe AIHCB a fost in primul semestru de 2,21 milioane de pasageri, iar pe AIBB-AV de 966.268, a anuntat Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB), potrivit Mediafax.

In prima jumatate a anului, 65% din numarul total de pasageri care s-au imbarcat pe Henri Coanda (Otopeni) au avut ca destinatii statele membre Schengen.

Totodata, numarul de miscari aeronave comerciale a urcat pe AIHCB cu aproximativ 2,5%, la 34.518 aterizari si decolari, in timp ce pe Baneasa s-a mentinut aproximativ la acelasi nivel cu cel din ianuarie-iunie 2009, de 13.086 aterizari/decolari.

Pentru 2010, CNAB estimeaza un trafic de aproximativ 4,6 milioane de pasageri pe AIHCB si de 2,1 milioane pe AIBB-AV.

Citeste si:

"Analizand retrospectiv, domeniul aviatiei civile europene s-a confruntat in prima jumatate a anului 2010 cu situatii care au franat procesul de revenire la valorile de trafic inregistrate inainte de declansarea crizei economico-financiare mondiale. Printre acestea figureaza conditiile meteorologice severe in lunile de iarna, greve ale personalului din transportul aerian, la care s-au adaugat efectele generate de norul de cenusa in urma eruptiei vulcanului din Islanda din luna aprilie", apreciaza reprezentantii companiei nationale.

CNAB a fost infiintata prin fuziunea societatilor care gestionau cele doua aeroporturi bucurestene, respectiv C.N. Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si S.N. Aeroportul International Bucuresti Baneasa-Aurel Vlaicu.

Compania si-a inceput activitatea la 11 februarie si asigura managementul si coordonarea operationala a celor doua aeroporturi si coordoneaza proiectele de dezvoltare si modernizare ale acestora.