Lucrurile nu se vor opri aici: „Telefonul a devenit, practic, dispozitivul cel mai apropiat de consumator, prin intermediul caruia acesta poate comanda tot: voce, date, foto, calendar, banca, muzica, distractie, cumparaturile zilnice. Pana la finalul anului 2015, ne asteptam ca, pentru prima data in istoria comertului online romanesc, traficul de pe telefon si tableta sa-l depaseasca pe cel de pe desktop. In termeni de vanzari, anticipam ca 30% din numarul total de comenzi va veni tot din dispozitivele mobile in anul care urmeaza”, spune Bogdan Axinia, vicepresedinte eMAG.

Inainte de a fi o sursa de comenzi, dispozitivele mobile reprezinta primul pas in experienta de informare si achizitie a clientilor. In 2014, aproximativ 25% din comenzile primite de eMAG au inclus in procesul de decizie cel putin o interactiune cu smartphone-urile si tabletele.

Aplicatia eMAG pentru Android si iOS

„Vorbim despre un nou mod in care interactionam cu clientul, mai simplu si personalizat. Experienta de utilizare este foarte importanta, deci punem accent pe viteza, simplitatea si calitatea interactiunii. Clientii pot alcatui liste de produse favorite, pot ajunge rapid si in mai multe moduri la produsele dorite si au acces in orice moment la istoricul comenzilor si la alte date din cont. Aplicatia va continua sa se dezvolte, clientii vor vedea din ce in ce mai multe beneficii aduse de aplicatia eMAG”, explica Bogdan Axinia.

eMAG a pus accent pe dezvoltarea zonei de mobile, cu echipa dedicata, din 2011, cand a lansat versiunea de mobil a paginii. O echipa dedicata formata din product manageri, designeri, specialisti user experience, precum si o echipa de dezvoltatori PHP, iOS si Android au lucrat la aplicatia eMAG.ro. In primul trimestru din 2015, aplicatia va fi lansata si pentru eMAG Bulgaria si eMAG Ungaria.

Date relevante pentru segmentul mobile

Ponderea vizitelor de pe dispozitivele mobile are o tendinta de crestere accelerata: daca in 2013, aproximativ 16% din vizitele online pe eMAG.ro au venit de pe dispozitive mobile, in 2014 procentul s-a dublat si a urcat la 32%. Peste 85% dintre utilizatorii care comanda online de pe telefoane si tablete au varste cuprinse intre 18 si 44 de ani, iar cei mai multi, 40% dintre ei, comanda in timpul diminetii, de la 6:00 la 12:00.

Cele mai cautate produse de clientii care vin de pe mobile sunt jucarii, copii&bebe (15,6%), electrocasnicele mici (9,7%), telefoanele mobile (8,6%), carti (6,4%) si produsele de ingrijire personala (5,7%).