Am analizat opt elemente care, desi uneori aproape invizibile, imbunatatesc considerabil procesul de checkout (unul dintre cele mai importante) din magazin.

ASOS foloseste o combinatie de design best practice, copywriting adaptat segmentelor tinere de clienti pe care le deserveste si micro UX pentru a crea o modalitate (mai) simpla si distractiva de checkout.

1. Limbaj tineresc, jargon

Folosirea cuvantului „soz” (vezi mai jos print screen-ul) intr-un mediu altfel steril si deloc prietenesc precum imposibilitatea combinarii a doua coduri de reducere reprezinta o chestiune placuta.

Ai putea spune ca este un detaliu fara consecinte, insa acest limbaj specific tinerilor (soz inseamna, in jargon, sorry – n.r.) arata faptul ca ASOS stie sa fie aproape de audienta lor si ca o cunoaste foarte bine, facand din acest proces unul mai putin plictisitor.

2. Sign-in social

Cativa ani in urma, multi inca ezitau cand venea vorba de a se conecta prin retele sociale. „De ce sa le dau acces la contul meu, la datele mele personale?”, se intrebau internautii. Acum insa, devenind mai relaxati si mai obisnuiti cu retelele sociale si modalitatile in care pot fi utilizate, nu mai ezitam in a ne conecta prin butoane de Facebook, Google, Pinterest, Twitter sau altele.

Nu sunt necesare parole, eMail-uri, si este un beneficiu tangibil pentru cei care cumpara frecvent online. Cand te intorci pe site, pur si simplu te autentifici prin contul de pe reteaua sociala preferata.

A se nota si exprimarea ASUS – „No extra passwords to remember - no brain fail”, retailerul incercand sa se apropie de clienti si sa faca tranzactia si tranzitia in checkout mai placuta.

Si magazinele online romanesti majore au un sistem similar – vezi eMag, de exemplu.

3. Micro UX in spatiile de inregistrare

Sunt mai multe lucruri de admirat la print screen-ul de mai jos, daca totusi alegi sa te inscrii pe site prin eMail.

In primul rand, uitati-va ce scrie sub campurile in care iti este cerut eMail-ul si data nasterii, explicand, amuzant si util, de ce ar trebui sa oferi aceste informatii. „Va vom trimite confirmarea comenzii aici” si „Vei primi un cadou de ziua ta…”.

Apoi, putin UX – dupa ce completez data nasterii, ASOS imi spune cate nopti mai trebuie sa dorm pana la urmatoarea zi in care m-am nascut. O alta demonstratie ca ASOS poate fi surprinzator prin lucruri marunte.

Citeste si:

Nu in ultimul rand, tonul informal folosit pentru a sublinia sexele „girls and guys”, in loc de „male and female”. Remarcam continuitatea in stilul de a comunica.

4. Plateste securizat acum

Un truc vechi si simplu – reasigura-ti clientul ca plata lui este securizata si ca nu vor exista probleme. Este foarte util de implementat si in Romania, cu atat mai mult cu cat piata nu este, inca, obisnuita cu a plati pe Internet.

5. Evidentierea returului gratuit

Inca inainte de a te apropia de finalizarea tranzactiei, ASOS tine sa iti sublinieze, printr-o imagine mare, clara, ca poti returna produsul daca „nu ti se potriveste tocmai bine”.

Este o imagine care nu ar trebui sa lipseasca din magazinele online autohtone, cu atat mai mult cu cat legea oricum obliga pe acestea sa accepte retururi in 10 zile de la achizitie.

6. Evidentierea pasilor din procesul de checkout

Odata apasat butonul „Pay securely”, pagina urmatoare iti arata la al catelea pas esti in procesul de checkout. In cazul de fata, pasul 2 din 5.

7. Folosire buna a paginii de sumar

Dupa ce cumperi un produs de pe ASOS, compania stie ca lucrurile nu sunt nici pe departe terminate si ca poate sa te convinga sa revii. Pe pagina de sumar a comenzii sunt redirectionat catre ASOS Marketplace pentru a continua sa cumpar, daca doresc.

Pagina este cu atat mai utila cu cat transportul pana in Romania este destul de ieftin – pentru o camasa achizitionata, transportul a costat 3 euro.

8. eMail clar de confirmare a comenzii

Inca un pas foarte important este confirmarea comenzii prin eMail – doar a si promis, anterior, nu?

Este doar un text negru cu format limitat. Linia de subject spune „It’s ordered!” si sub headerele – „Unde”, „Cand” si „Ce” – permite clientul sa vada eficient si rapid datele esentiale despre comanda lui.

Apoi, la finalul eMail-ului este scris foarte clar cum poti sa anulezi comanda, cum sa afli update-uri privind livrarea sau sa ceri ajutor suplimentar.

Sursa foto: Shutterstock: kiuikson