Practic, OLX inteteste concurenta cu Imobiliare.ro, insa si cu recent lansatul HomeZZ.ro (Intact Media Group) sau anunturile de pe Okazii.ro si LaJumate.ro.

Anunturile din noul site lansat de OLX ofera informatii suplimentare fata de cele prezentate pe OLX, astfel incat procesul de cautare sa fie cat mai relevant. Fiecare proprietate este insotita de harta completa a zonei, ce contine si punctele de interes din imediata apropiere precum spitale, farmacii, magazine, scoli si locuri de joaca. Site-ul permite utilizatorilor sa adauge un numar mai mare de fotografii, video-uri de prezentare si tururi virtuale ale proprietatilor listate.

Estimari si strategie

“Pana la sfarsitul anului, estimez ca vor fi circa 50.000 de anunuturi pe Storia. Pe OLX.ro, in prezent, sunt circa 400.000 de anunuturi, dintre care aproximativ 160.000 sunt active (se rotesc), lunar”, spune, pentru wall-street.ro, Cristina Gheorghitoiu, general manager Naspers Classifieds Romania.

Agentii imobiliarele ne-au cerut introducerea platii, pentru construirea unui mediu mai curat, mai profesionist.

Practic, sectiunile de imobiliare si auto acopera circa 30% din anunturile de pe OLX.ro, urmate de sectiunile de servicii si job-uri. "Pentru promovare vom folosi un mix de canale de marketing - nu doar online. Exista chiar si un volum de vanzatori si cumparatori care inca citesc in ziare! Vom fi, poate, mai predominant activi in zona de B2B marketing", spune Cristina Gheorghitoiu.

Conform propriilor estimari, OLX ar detine 50% din piata de anunturi imobiliare, ca leaduri generate. Oficialii companiei nu au declarat valoarea investitiei in Storia.ro, spunand doar ca recuperarea investitiei se va realiza “intr-un an, doi”. Pe langa veniturile din publicarea efectiva a anunturilor, Storia.ro va gazdui si reclame, insa neintruzive. "Va exista si o echipa de moderare si una de mistery shopping", spun reprezentantii companiei.

"In urmatoarele luni nu avem in plan sa introducem plata pe alte categorii de produse, cum am facut pe auto si imobiliare. Pe acestea doua, a fost necesar, pentru cresterea calitatii", spune Cristina. "Ba chiar agentiile imobiliare ne-au cerut introducerea platii, pentru ca ele doresc un mediu mai curat, mai profesionist", puncteaza ea.

Cu opt categorii principale, pe Storia (aflat inca in varianta beta - n.r.) se gasesc anunturi precum vanzarea si inchirierea de apartamente, case, terenuri, spatii comerciale si de birouri, depozite si hale. In plus, site-ul include si o sectiune dedicata ansamblurilor rezidentiale, avand o paleta larga de oferte.

"Ne bazam pe expertiza pe care o avem in piata locala cu Autovit.ro, site-ul dedicat exclusiv verticalei auto, dar si pe experienta regionala in gestionarea platformelor de anunturi imobiliare in tari precum Polonia sau Portugalia“, mentioneaza Cristina Gheorghitoiu.

Citeste si:

In continuare, OLX ramane accesibil pentru vanzatorii privati, acestia beneficiind de trei anunturi gratuite la fiecare 30 zile. Pentru profesionistii din domeniu exista mai multe optiuni. Astfel, acestia isi pot adauga anunturile doar pe OLX la preturi ce incep de la 0.95 euro/anunt (mai putin de 35 de anunturi, lunar) prin alegerea unui pachet comercial dintre cele prezentate. Agentiile pot alege si publicarea ofertelor lor exclusiv pe Storia, unde vor plati 3.99 euro pentru fiecare anunt in parte. Varianta integrata, care ofera acces la toate cele trei servicii (publicarea anunturilor pe OLX si Storia, respectiv gestionarea unitara a acestora din AtlaStock), are un pret de pornire de 0.30 euro/anunt.

“In acest moment, pachetul comercial ce integreaza toate cele trei servicii (OLX, platforma AtlaStock si Storia) este solutia premium pe care o oferim sectorului imobiliar. Mai mult, aceasta este recomandarea noastra catre toti profesionistii ce isi doresc expunere dubla pentru anunturile lor la un pret cat mai accesibil“, declara Sorin Balan, head of Real-Estate Naspers Classifieds Romania.

Platforma Storia este lansata in prezent in versiunea Beta, fiind accesibila atat din varianta desktop, cat si din cadrul aplicatiilor mobile realizate pentru sistemele de operare iOS si Android. Mobile-ul acopera, in prezent, peste 70% din afisarile totale de pe site. Per total, OLX.ro atrage 1,5 miliarde de afisari, lunar, conform oficialilor companiei.

Anul acesta, in Bucuresti, se vor vinde circa 14.000 de unitati imobiliare, in crestere de la 11.000 de unitati anul trecut sau doar 8.000 de unitati inainte de recesiune, in 2008, conform lui Gabriel Voicu, de la Coldwell-Bankers.