In totalul pietei de retail, eMarketer include toate vanzarile, pe toate canalele – atat eCommerce traditional cat si C2C ca eBay sau alte site-uri de licitatii. Biletele de calatorii si vanzarile din restaurante sunt excluse din estimarea eMarketer.

Vanzarile din eCommerce, care includ si calatoriile, restaurantele si vanzarile de bilete, vor atinge 1,915 trilioane de dolari in 2016, acoperind circa 8,7% din totalul pietei de retail la nivel global. Segmentul digital continua sa creasca mult mai rapid decat intreaga piata de comert, evolutia eCommerce crescand cu 23,7% in 2016 fata de 2015.

eMarketer se asteapta ca vanzarile din eCommerce sa atinga 4,058 trilioane de dolari in 2020, acoperind 14,6% din totalul retail-ului din acel an.

Citeste si:

Regiuna Asia-Pacific va ramane cel mai mare consumator de eCommerce in perioada mentionata, vanzarile urmand sa depaseasca 1 trilion de dolari in 2016 si se va dubla pana la 2,725 trilioane de dolari pana in 2020. “Grosul” eCommerce-ului va veni din China, unde vanzarile se asteapta sa atinga aproape 900 de miliarde de dolari anul acesta, reprezentand 47% din vanzarile online la nivel global. In Asia de Sud-Est, eCommerce-ul inca reprezinta o fractiune din totalul vanzarilor din retail – deci este o zona cu mari oportunitati de dezvoltare.

eCommerce-ul din America de Nord va creste cu 15,6% anul acesta, pana la 423,34 miliarde de dolari, mentinandu-se pe locul doi ca regiune consumatoare de eCommerce. America de Nord va inregistra cresteri double digit pana in 2020, inclusiv.

Romania este inca “la genunchiul broastei” in ceea ce priveste eCommerce-ul, cel mai probabil urmand sa atinga circa 2 miliarde de euro anul acesta. eCommerce-ul acopera, inca, sub 5% din intreaga piata de retail.