Studiul este bazat pe o analiza a sute de mii de tranzactii procesate prin platforma de comert electronic Avangate in perioada august 2015 – iulie 2016, comparativ cu cele procesate in perioada iunie 2014 – iulie 2015. Scopul documentului este de identificare a regiunilor cu cele mai mari cresteri sau scaderi ale vanzarilor de software, a celor mai cautate produse sau servicii din industrie, a metodelor de plata folosite astfel incat companiile de software si produse digitale sa primeasca informatii utile despre cumparatorii lor finali si despre cum ar putea sa isi amplifice vanzarile la nivel global.

“Datele analizate de noi ajuta companiile sa isi personalizeze serviciile conform tendintelor locale din fiecare tara unde sunt prezente.” spune Erich Litch, Chief Revenue Officer la Avangate. “Este important ca firmele de software sa stie directia pietei astfel incat sa-si aloce resursele in cea mai potrivita maniera pentru a castiga avantaje competitive fata de concurenta”.

O concluzie relevanta a raportului este ca, pe langa produsul/serviciul pe care il cumpara, este important sa se inteleaga si modul in care clientii fac achizitii online si metodele de plata preferate. In fruntea clasamentului cu privire la platile online se afla Visa si Mastercard cu peste 70% din vanzari prin platforma Avangate. La nivel global, PayPal a crescut in ultimele 12 luni volumul tranzactiilor de la 14,5% la 15,7% din totalul platilor efectuate online si este in continuare mai folosit decat American Express cu o pondere de 8,2%. De asemenea, solutiile locale de plata precum iDEAL in Olanda (cu o pondere de 36% din totalul tranzactiilor din aceasta tara) sau Alipay in China (cu o pondere de 53% din totalul tranzactiilor din China) castiga teren pe pietele pe care activeaza. In Romania, Visa si Matercard insumeaza peste 88% din tranzactiile cu cardul pentru software, SaaS sau alte produse digitale, prin PayPal se efetueaza 6% din cumparaturi, iar transferurile bancare au o pondere de 4%.

“Cresterea cererii de produse si servicii online pe baza de abonament determina producatorii sa isi adapteze modelele de afaceri astfel incat sa atraga cat mai multi cumparatori. Trebuie sa fie rapizi si sa tina cont de tot contextul din industria si din zona geografica in care activeaza.” continua Litch. “Instrumentele si informatiile pe care le oferim ajuta clientii sa gaseasca solutii rapide de optimizare a proceselor de vanzare online astfel incat clientii finali sa beneficieze de siguranta si usurinta in realizarea tranzactiilor.”

Citeste si:

Cat despre tara noastra, Romania este pe locul 22 la nivel de vanzari de servicii software si SaaS prin Avangate la nivel global, reprezentand 0.54% din totalul acestor vanzari. Cele mai importante 10 tari (Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Canada, Germania, Australia, Franta, Japonia, Olanda, Italia si Spania) aduna 80% din vanzarile totale realizate de producatorii de software, SaaS si alte produse si servicii digitale prin interemediul Avangate.

La nivel de produse si servicii digitale cumparate in Romania, atat de catre companii cat si de catre consumatorii individuali, in top se afla cele de securitate (67%), urmate de utilitare (“utilities”) (10%), confidentialitate (“privacy”) (6%), instrumente de marketing (3%) si multimedia (2%).

Alte detalii relevante din raport sunt:

  • Cresteri in vanzari la serviciile software de securitate si confidentialitate, cu 10%, respectiv 16% mai mult in perioada august 2015 – iulie 2016 fata de cele 12 luni anterioare.
  • Cele mai importante cresteri si scaderi la nivel de tara – Statele Unite ale Americii ramane cea mai mare piata de desfacere de software la nivel global, urmata de Marea Britanie. Unele dintre cele mai importante cresteri la nivel de vanzari au fost inregistrate in Argentina (+42%) si in Cehia (+37%). In aceeasi perioada, unele din cele mai drastice scaderi au avut loc in Columbia (-17%) si Malaezia (-7%), ambele cu volume mici de vanzari de software si, implicit, sensibile la variatii.
  • Abonamentele sunt mult mai cautate – la nivel global, valoarea medie a comenzilor a scazut cu 6% in perioada analizata, de la 51$ la 48$, o scadere justificata si de apetitul in crestere pentru platile recurente pe baza de abonament. Romania se afla sub nivelul mediu global, cu o valoare medie a tranzactiei de 46$.
  • La nivel mondial, ponderea vanzarilor de abonamente a crescut de la 63% in perioada august 2014 – iulie 2015 la 72% in perioada august 2015 – iulie 2016.

Raportul global este reprezentat printr-un infografic si poate fi vizualizat aici: Avangate's 2016 Yearly Digital Commerce Benchmark infographic.

Raportul a fost realizat pe baza analizei a sute de mii de tranzactii globale realizate prin intermediul platformei Avangate in perioada august 2014 – iulie 2016.