Potrivit raportului, in ultimii zece ani, aproape ca s-a dublat numarul celor care fac achizitii online la nivel european. Astfel, de la 29,7% din totalul consumatorilor, in 2007, procentul celor care cumpara online a urcat, in prezent, la 55%. Nivelul de incredere al consumatorilor a crescut cu 12 puncte procentuale in cazul achizitiilor de la comerciantii cu amanuntul situati in aceeasi tara si cu 21 de puncte procentuale in cazul achizitiilor din alte state membre ale Uniunii Europene.

„Vedem si in Romania o crestere a increderii in comertul electronic si un context favorabil de extindere a afacerilor dincolo de granitele tarii. Am primit in ultima perioada mai multe solicitari din partea clientilor nostri de a integra in platforma si servicii de curierat care sa permita livrarea produselor in afara Romaniei”, spune Sandu Babasan, CEO Blugento, adaugand ca o astfel de decizie genereaza si o crestere mai rapida a vanzarilor. „Doar prin extinderea portofoiului de produse si catre clienti din afara tarii, magazinele online isi pot creste vanzarile, in medie, cu pana la 15 - 20%. Evident ca procentul poate fi mai mare in masura in care magazinele online vor alege sa investeasca in promovare, in localizarea magazinului etc.”.

In acest context, Blugento anunta parteneriatul cu DPD Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de coletarie ti curierat expres, permitand astfel companiilor sa isi extinda afacerea si la nivel international.