Comentarii pe articolul Trei consultanti de business: Sfaturi pentru depasirea eficienta si rapida a crizei


trei comentarii si inca putin

Stamate Andreas la 3 Iunie 2009, ora 15:58
Slide 1 "acceptati sfatul ca suntem intr-o perioada de criza si aceasta va dura inca 2-3 ani". De unde stim de acest interval de timp? Spun analistii internationali? Bun, si ei de unde stiu? Sau, ma rog, de unde stiu atat de exact? Ne scapa noua ceva? Sau voua ca jurnalisti de business?
Ce vreau sa spun este ca o idee ca asta intr-un semiarticol precum cel de fata, alimenteaza superstitia si increderea unui cititor clasic de presa de business in fraze de tip dicton, dar care nu sunt de fapt decat o reluare palida a spuselor analistilor straini, ca deh'!, ei sunt aia cu staif, si noi nu stim sa citim economie. Un sfat, ca fost jurnalist este sa mergeti la cauze. Concret, se putea intreba "Dar de unde stii domle' ca va dura 2-3 ani?"

Slide 2: E ceva ce nu stiam din tot ce declara domnul consultant Vigroux? Ca sa facem fata crizei trebuie sa reducem, gestionam, recalculam, restrangem etc. Asta imi aminteste de acea teorie a lui Porter, recte teoria avantajelor competitive. Ideea porteriana "ca sa ai un avantaj competitiv pe piata, trebuie sa tii cont de toti factorii ce influenteaza afacerea". Este ceva nou ce s-a spus si noi nu stiam? Este ridicol, intrucat la fel de bine poti spune ca, o conditie esentiala pentru un ten placut, neted, este folosirea cremei. Nu stiam lucrurile acestea? Deci, inca o data, ce ne spune nou domnul Vigroux?

Slide 3: Sfaturile domnului Viorel Cernea seamana cu un indreptar de spovedanie, fie-mi iertata comparatia. Diferenta o face doar faptul ca in sfaturile oferite se afla posibilele "pacate", pe cand in indreptarul cel duhovnicesc ele sunt mentionate in mod direct. Per ansamblu sigur ca ele sunt bune, insa mai putin originale.

Altele:
1. Domnii nu au si profile si pe facebook?..eu acolo am cont si ma intrebam..
2. In text nu regasesc acele metode/sfaturi eficiente si rapide pentru a depasi criza, pe care titlul ni le face cunoscute
3. Parere personala: nu este un articol care sa merite o vizibilitate asa mare. Spun asta pentru ca am vazut ca a fost scos in main.

Cele bune!

  Inapoi la articolul Trei consultanti de business: Sfaturi pentru depasirea eficienta si rapida a crizei

Setari Cookie-uri