Comentarii pe articolul Interviu: Cum a ajuns Pepsi in Romania


Distrugerea managementului autohton in perioada1990-2000-Principala cauza a declinului economiei romanesti.

Aurel Ilinca la 12 Martie 2010, ora 11:08
Tema a fost inspirata de o afirmatie cel putin hazardata a domnului Aviad Meitar,pentru care am tot respectul.Domnia sa facea afirmatia ca managerii romani nu aveau cunostinte de marketing.In parte afirmatia era adevarata,fiindca managerul roman,inainte de 1989 era un manager exclusiv de productie,responsabilitatea lui terminandu-se la iesirea produsului din fabrica.De distributie,ce era asigurata in totalitate,se ocupau alte structuri.Managerii romani s-au adaptat din mers si si-au creat propriile divizii de marketing,pornind prin a invata singuri chiar de la sensul notiunii de marketing.
Pepsi-Cola ,de altfel,are doar o pseudo componenta de productie.Si anume o instalatie de imbuteliere,in care se amesteca concentratul cu apa si bioxid de carbon si se imbuteliaza.Nu are probleme de aprovizionare cu materii prime,de procese tehnologice elaborate,de personal cu inalta calificare,etc.Componenta de baza e marketingul.
Ca sa pastram adevarul istoric,trebuie sa ne reamintim ca,asa cum spunea si interlocutorul dvs.Coca-Cola a avut un start fulminant in Romania.Dar nu datorita resurselor dislocate de compania mama in Romania ci datorita in special echipei,condusa la aceea vreme de Ion Stamanichi,fostul director al Intreprinderii romanesti de sucuri si racoritoare si logisticii acesteia.Declinul Coca-Cola si implicit,ajungerea acesteia la nivelul Pepsi-Cola,s-a datorat greselii fundamentale,facuta de Coca-Cola de a inlatura echipa condusa de Stamanichi,punand in loc manageri straini.Au crezut ca odata deveniti lideri de piata ,nu mai au nevoie de expertiza sa.
Ce s-a intamplat la Coca-Cola este simtomatic pentru aproape toata economia romaneasca.Va aduceti aminte de sloganul:Jos directorii comunisti!In urma aplicarii lui,economia romaneasca a ajuns ca o armata fara ofiteri.Unii dintre ei si-au deschis afaceri private,vezi cazul Caranda,fostul director de la Acumulatorul,altii au intrat in politica,unii au plecat peste hotare,putini dintre ei au ramas sa se lupte cu cei ce urmareau cu obstinatie falimentul economiei,in schimbul unui pumn de maruntis.
S-a ajuns acum la situatia in care MARKETINGUL,marele invingator,a transformat Romania in tara cu cele mai multe mall-uri,dar in care cauti cu lumanarea un produs romanesc.
Tarile serioase stiu in continuare sa-si incurajeze propria economie si in special componenta de productie,in Romania nimeni nu se gandeste la asta.
Acum,in vreme de criza se simte mai mult ca oricand,lipsa componentei de productie din economie,singura in stare sa inlature criza.Multi investitori,plang dupa banii dati pe fabrici romanesti,pe care le-au pus la pamant pentru a construi blocuri pe terenul eliberat.Criza i-a prins cu terenul eliberat si constructiile incepute.Cat de bine le-ar fi prins acum fabricile pe care le-au daramat intr-o veselie si odata cu ele sperantele la un loc de munca pentru mii si chiar milioane de oameni!
Componenta de productie a Romaniei a disparut odata cu inlocuire managerilor orientati spre productie cu cei orientati spre marketing.
Tema este de fapt mult mai ampla,cu mult mai multe implicatii,sigur este declinul fara precedent al economiei romanesti la care asistam neputinciosi.

  Inapoi la articolul Interviu: Cum a ajuns Pepsi in Romania

Setari Cookie-uri